انتقاد طلایی از جدایی شهر ری از تهران

وی با طرح این پرسش که اگر بعد از جدایی ری ، شهرداری این شهر اجازه دفن اموات تهران در آرامگاه های این شهر را نداد و یا حتی جلوی انتقال زباله تهران به ری را گرفت باید چه کرد خاطر نشان ساخت : در صورت بروز این مساله ، مسولان استان همان ها که امروز می نشینند و این موضوعات را طرح می کنند ، وزارت کشور ، دولت و .. می خواهند چه فکری برای حل این مسایل کنند ؟ می خواهند لشکر کشی کنند و کسانی را که جلوی این قضیه هستند را از سر راه بردارند تا بروند واموات را دفن کنند یا زباله هایشان را بریزند ؟!

فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیم دولت مبنی بر جدایی ری از تهران گفت : این تصمیم به نفع مردم و مصالح شهر نبوده و پایه گذار مشکلات امنیتی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و … فراوانی در آینده می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیم دولت مبنی بر جدایی ری از تهران گفت : این تصمیم به نفع مردم و مصالح شهر نبوده و پایه گذار مشکلات امنیتی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و … فراوانی در آینده خواهد شد ؛ این مساله از آن طرح های خلق الساعه ای است که در پشت آن نگاه سیاسی نهفته و منافع مردم در گروی منافع سیاسی جریان ها و گروه های مختلف قرار گرفته است.
 
مرتضی طلایی با بیان این مطلب اظهار کرد : باید تهران را شهری یکپارچه ببینیم . همین شرایط را شهرستان شمیرانات هم دارد اما آیا می توانیم مسایل شمال شهر تهران ر ااز مرکز شهر تهران جدا کنیم ؟ به هم پیوستگی ، پیچیدگی و تنیدگی مسیل سیاسی ، اجتماعی فرهنگی مجموعه تهران به گونه ایست که هرگونه برشی در جغرافیای سیاسی تهران ، به مصالح این شهر آسیب وارد می کند و زمینه بحران های گوناگون بعدی را برای تهران فراهم می کند.
 
وی با طرح این پرسش که اگر بعد از جدایی ری ، شهرداری این شهر اجازه دفن اموات تهران در آرامگاه های این شهر را نداد و یا حتی جلوی انتقال زباله تهران به ری را گرفت باید چه کرد خاطر نشان ساخت : در صورت بروز این مساله ، مسولان استان همان ها که امروز می نشینند و این موضوعات را طرح می کنند ، وزارت کشور ، دولت و .. می خواهند چه فکری برای حل این مسایل کنند ؟ می خواهند لشکر کشی کنند و کسانی را که جلوی این قضیه هستند را از سر راه بردارند تا بروند واموات را دفن کنند یا زباله هایشان را بریزند ؟!
 
این عضو شورای اسلامی شهر با اظهار تاسف از اینکه در شرایطی که کشور دچار این حجم مشکلات گوناگون اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی است ، طرح این موضوعات چه دلیلی دارد گفت : ما همین چیزی را که الان وجود دارد جمع کنیم ، درست مدیریت کنیم ، خوب سرویس دهیم ، خوب خدمات دهیم ، فعلا توسعه پیشکشمان .
 
طلایی با بیان اینکه برای مردم ری هم این جدایی همانند این است که آنها را از زیر باران به زیر ناودان ببرند افزود :  آن ها که این حرف ها را می زنند بیایند پاسخ دهند چه کاری برای مردم ری در طول این چند سال انجام داده اند که حالا می خواهند آن را ادامه دهند ؟ آیا با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین می شود ؟ با استقلال ری مشکل مردم شهرستان ری حل می شود ؟!
 
وی در ادامه با تاکید بر یکپارچه سازی مدیریت در تهران گفت : شهرستان ری ، مستقل است و مدیریت شهری اش در تهران مثل شمال تهران یک مدیریت یکپارچه است . حالا می خواهیم شهرداری را برداریم و مدیریت چندپارچه درست کنیم . آیا واقعا این مصلحت تهران است ؟! دلسوزی برای مردم تهران است ؟!
 
طلایی  مطرح کردن مساله رفتن درآمدهای ری به تهران را نیز سخنی فریبنده و گول زننده دانست و در ادامه گفت  : دراین خصوص عدد و رقم ارائه دهند . در طول شورای سوم که ما خبر داریم ،  حجم بودجه ای را که شهرداری تهران به ری اختصاص داده با میزان درآمد شهر ری مقایسه کنید . عددش ، عدد بسیار بسیار فاصله داری است و هزینه های ری بسیار بیشتر از درآمد آن است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه از نگاه ما این میزان هزینه حق مردم ری بوده است تصریح کرد :  قرار بر این نبوده و نیست که مردم جنوب شهر فقط هزینه نگهداری زباله ها ،اموات ، معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی شهر تهران را بدهند .
 
وی اظهار کرد : تهران بار مشکلات اجتماعی خود را به جنوب تهران و ری وارد می کند به همین دلیل بر این باور بوده و هستیم که جهت گیری های شهرداری تهران باید به سمت کاهش فاصله های جنوب و شمال شهر باشد و به شکر خدا دراین چند سال این اتفاق رخ داده و امروز در مجموعه جنوب شهر و ری اتفاقاتی که صورت گرفته و اقداماتی که انجام شده همه و همه موید این است که شهرداری تهران سرمایه گذاری خوبی را در ری برای کم کردن این فاصله ها انجام داده است .
 
طلایی با اشاره به اینکه درآمدهای ری نسبت به هزینه هایی که شهرداری تهران در آنجا انجام می دهد  یک به ۱۰ است گفت : بازسازی ابنیه تاریخی همچون برج طغرل و آرامگاه ابن بابویه را شهرداری انجام می دهد . ما به سهم خودمان در مدیریت شهری و شورا، ری را توسعه داده ایم و فاصله اش را با شمال تهران کم کرده ایم . اگر همکاری مدیریت شهری نبود آیا اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) توسعه پیدا می کرد ؟!
 
طلایی در ادامه گفت : اظهار می کنند با جداسازی ری از تهران ، شهرستان ری توسعه می یابد. خوب همین الان توسعه را انجام دهید. چه کسی جلوی توسعه ری را گرفته است ؟ شما بگویید برای اشتغال ، مسکن ، تسهیلات و خدمات و.. چه کرده اید؟ چقدر دولت و مسولان ذیربط دولتی برای توسعه حرم و ارائه خدمات به زائران بودجه گذاشته اند؟
 
عضو شورای شهر با بیان اینکه به جای طرح این موضوعات مطالعات و پژوهش هایی را که در مورد جداسازی انجام شده ارائه دهند اظهار کرد : چند سوال مطرح می کنم که خواهشم این است که حتما جواب دهند . نظرات مردم شهرستان ری به طور مشخص چیست ؟ نظرات نخبگان ، صاحب نظران و گروه های مرجع در ری نسبت به این موضوع چیست ؟ بعد از تفکیک ری از تهران موضوع انتقال و دفن زباله تهران در ری چه می شود ؟ موضوع دفن اموات تهران با ری چه می شود ؟ موضوع استقرار مراکز گوناگون نگهداری سالمندان و معتادان و آسیب های اجتماعی در شهرستان ری با تهران چه می شود ؟
 
اینها موضوعاتی است که همین الان برای آدمی که هیچ اطلاعاتی هم نداشته باشد بلافاصله پیش می آید چه رسد به اینکه مطالعه شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه از این تصمیمات خلق الساعه در کشور ما زیاد گرفته شده که هزینه اش را مردم پرداخت می کنند به مساله خشک شدن رودخانه زاینده رود اشاره کرد و افزود : امروز زنده رود اصفهان که در طول تاریخ همیشه آب در آن جاری بوده است به خاطر یک تصمیم غلط مدیریتی و تفکیک مدیریت یکپارچه آب در استان کهگیلویه و بویر احمد ، خشک شده و ۳۰۰ هزار شهروند شرق اصفهان در فقر و فلاکت به سر می برند و مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و روانی به وجود آمده است.
 
عضو شورای شهرافزود : در چنین تصمیم گیری هایی نمی توان مسایل ملی را نادیده گرفت.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.