انتقاد عضو کمیسیون صنایع از خودروسازان


سیبنا:
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو و نابسامانی بازار این محصول گفت: خودروسازان با کاهش تولید و عرضه خودرو زمینه افزایش قیمت دربازار را فراهم کردند.

الیاس طاهری درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اظهار تاسف نسبت به عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان اظهارداشت: اگر قرار است قیمت خودرو افزایش پیدا کند باید میزان افزایش منطقی باشد.

نماینده مردم اقلید درمجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به انباشت تقاضا برای خرید ماشین افزود: لازم است خودروسازان از فرصت کاهش میزان واردات خودرو استفاده کرده و کیفیت خودروهای داخلی را افزایش دهند.

وی با اشاره به این که نابسامانی بازار ارز درنوسانات قیمت خودرو دربازار بی تاثیر نیست گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است.

طاهری با اعلام این خبر که خودروسازان به کمیسیون صنایع و معادن دعوت خواهند شد تا دلایل کاهش عرضه را اعلام کنند اظهارداشت: شرکت های داخلی تولید کننده خودرو برای تبلیغ محصولاتشان از واژه خودروی ملی استفاده می کنند که این واژه نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ قیمت در شأن تولید ملی نبودهاست ضمن اینکه به طور کامل نیز در داخل تولید نمی شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با تاکید بر اینکه بهتر است حداقل دولت بسترهای لازم را برای تأمین و تولید قطعات یدکی این خودروها در داخل فراهم کندافزود: شرکت های خودروسازی در حالی نسبت به تولید خودروهایی با نام تولید ملی اقدام می کنند که هیچ کدام از قطعات این خودروها ملی نبوده و دولت نیز در جهت ارتقای سطح تولید این خودروها کاری انجام نمی دهد.

نماینده مردم اقلید درمجلس گفت: هم اکنون شاهد هستیم که شرکت های خودروسازی درصدی از تولیدات خودرا کاهش داده اند بنابراین نمایندگان مجلس باید تلاش کنند هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس‌در پایان اظهار امیدواری کرد تا با ارائه تسهیلات اختصاصی به صنعت خودرو، مشکلات موجود این بخش از صنعت بر طرف شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.