انتقاد علیزاده از برخورد نامتعارف خانه هنرمندان

انتقاد علیزاده از برخورد نامتعارف خانه هنرمندان

جام جم آنلاین: روز گذشته حسین علیزاده در نشستی خبری که برای تشریح برنامه‌های خود برگزار کرده بود، از برخورد نامتعارف خانه هنرمندان و برخورد مسوولان آن با هنرمندان انتقاد کرد.

بهرنگ تنکابنی، مدیر برنامه‌های علیزاده در نشست خبری که صبح دیروز در تالار وحدت برگزار شد، با انتقاد از خانه هنرمندان ایران در برخورد با حسین علیزاده و لغو برگزاری نشست در آن مکان گفت: بنا بر مذاکراتی که مدت‌ها پیش با مدیران خانه هنرمندان داشتیم، قرار بود این نشست را مانند دیگر برنامه هایمان روز یکشنبه ۳ اردیبهشت در آن مکان برگزار کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه در آخرین لحظات به ما اعلام شد که در این تاریخ جلسه شورای مدیران خانه هنرمندان ایران است و شما می‌توانید با تنظیم یک قرارداد با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جلسه را در تاریخ دیگری برگزار کنید.

یکی از اعضای هیأت موسس خانه هنرمندان بودم

حسین علیزاده هم در این نشست اظهارداشت: هرگز فراموش نمی‌کنم که ما هنرمندان با چه شور و شوقی در تاسیس خانه هنرمندان فعالیت داشتیم. بنده هم یکی از اعضای هیأت موسس این مکان بودم و در جریان تشکیل آن فعالیت‌هایی داشتم.

او با انتقاد از عملکرد مسوولان خانه هنرمندان ادامه داد: حال برایم غیرقابل باور است در مکانی که به نام هنرمندان و با حضور آنها شکل گرفته است، جایی ندارم و به این راحتی برنامه‌ریزی‌هایی را که از مدت‌ها پیش انجام داده‌ایم برهم می‌زنند.

این هنرمند پیشکسوت خطاب به عزت‌الله انتظامی و غلامحسین امیرخانی که از اعضای هیأت مدیره خانه هنرمندان هستند، گفت: از آقایان عزت‌الله انتظامی و امیرخانی که عضو هیات مدیره هستند این سوال را دارم که آیا مصوبه‌ای برای چنین رویکردی دارند و آیا از این به بعد ما باید شاهد چنین برخوردهایی با هنرمندان باشیم؟

برگزاری کنسرت در ۱۱ شهر

تنکابنی در ادامه نشست به تشریح کنسرت‌های علیزاده و حدادی در ۱۱ شهر کشور پرداخت و گفت: اولین تور کنسرت آقای علیزاده در شش شهر ایران از جمله قزوین، رشت، بندرعباس، گرگان و شیراز برگزار شد و امسال نیز بعد از اجرای آلبوم «آن و آن» در کشورهای اروپایی و آمریکایی، تورهای داخلی این هنرمند ۱۷ اردیبهشت ماه از اهواز آغاز و ۹ تیرماه در تهران به پایان می‌رسد.

او افزود: سالن کتابخانه مرکزی اهواز ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، تالار فرهنگسرای بهبهانیان شهر بهبهان ۲۰ اردیبهشت، سالن سینمای شهید آوینی بوشهر ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت، سالن پتروشیمی تبریز ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت، سینما آزادی ارومیه ۱ و ۲ خرداد، تالار جمعیت هلال احمر ساری ۶ و ۷ خرداد، سالن شهرداری آمل ۸ و ۹ خرداد، فرهنگسرای سیمرغ نیشابور ۲۳ تا ۲۵ خرداد، سالن شهید آوینی رودسر ۲۸ و ۲۹ خرداد، سالن مهیار دیلمی سیاهکل ۳۰ خرداد و تالار وحدت تهران ۴، ۵، ۶، ۸ و ۹ تیرماه میزبان حسین علیزاده و پژمان حدادی خواهد بود.

اجرای موسیقی بر اساس هویت موسیقایی شهرها

علیزاده در بخش دیگری از این نشست گفت: یکی از بهترین و دلچسب ترین برنامه هایم در سال گذشته بود. چون در این بخش از برنامه هایم هویت موسیقایی هر شهری را لحاظ کرده و بر اساس فرهنگ آن دیار به اجرای موسیقی برای مردم می‌پرداختم.

به طور مثال در بندرعباس با الهام از تم موسیقی بندری بداهه نوازی کردم که این اتفاق ارتباط زیبایی بین من و مردم برقرار کرد.

آهنگساز و نوازنده شورانگیز درباره برنامه اجرا با بزرگان موسیقی بومی در شهرهای مختلف گفت: برای من باعث افتخار است که در هر شهر بزرگان موسیقی نواحی آن منطقه در کنارمان باشند، بر این اساس در برنامه‌های آینده تلاش خواهیم کرد به احترام هنرمندان بزرگ آن منطقه بخشی از اجرایمان را به آنها تقدیم کنیم.

بداهه نوازی روایت احساسی نوازنده است

علیزاده درباره بداهه‌نوازی که در این کنسرت‌ها اجرا می‌کند، افزود: بداهه موسیقی لحظه است و «آن و آن» نیز به معنای تکرار موسیقی نیست، چرا که من یک‌سال حس و نگاهم به موسیقی تغییر کرده که همه این موارد می‌تواند در صحنه خودش را نشان دهد، در واقع نوازنده در بداهه می‌تواند روایت احساسی خودش را به صحنه بیاورد.

این هنرمند که از سال گذشته کلاس‌هایی را برای آموزش موسیقی برگزار می‌کند، اظهار کرد: هم اکنون در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته شاگردانی را دست‌چین کرده‌ایم و کارمان را امسال نیز در شهرهایی چون شیراز، قزوین و گرگان ادامه می‌دهیم و قصد داریم از شاگردان با استعداد و چهره‌های خاص حمایت کنیم که البته این حمایت‌ها می‌تواند در قالب تهیه یک ساز خوب یا شرکت در برخی کنسرت‌ها باشد.

در پایان این نشست کیوان فرزین، مدیرکنسرت‌های علیزاده نیز عنوان کرد: همیشه به دلیل مشکلات اقتصادی و هماهنگی با شهرهای مختلف، کنسرت‌ها تنها به یکی دو شهر ختم می‌شد، ولی امسال این شهرها وسعت یافتند و امیدوار هستیم در آینده شاهد برگزاری کنسرت‌هایی در کشورهای اطراف و حتی فارسی‌زبانان باشیم.

به گفته مدیر برنامه‌های علیزاده، سفر به شهرهای ایران و برگزاری کنسرت‌های مختلف توسط سعید ملکان ضبط و به شکل فیلم مستند تهیه خواهد شد.

سحر طاعتی ‌-‌‌ جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.