انتقاد مربی تیم ملی کشتی فرنگی: خواسته‌های بنا برآورده نشد/ با این وضعیت نمی‌توان کار کرد

۱۲م آذر ،

wrhhrsRHsHR.jpg

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با انتقاد شدید از مسئولین فدراسیون کشتی گفت: با وضع کنونی، ادامه کار در تیم ملی برای کادر فنی سخت است.

رسول جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: محمد بنا کارهای بزرگی برای کشتی فرنگی دارد ولی با این وضع اقتصادی فدراسیون فکر نمی‌کنم بتوان روی پایه‌های ریخته شده، بنای خوبی ساخت، چون تا به حال آن مسائلی که مورد درخواست بنا بوده به دست نیامده و با این وضعیت نمی‌توان کار کرد.

وی افزود: مگر بنا عقده دارد که حتما در تیم ملی کشتی بماند که حالا درخواست‌هایش برآورده نمی‌شود. بنا دلسوزانه بازگشت وگرنه می‌توانست بیشتر صبر کند تا وضعیت کامل مشخص شود چون اگر رییس فدراسیون مشخص باشد با قدرت بیشتری کار انجام خواهد شد و مشخص است که رییسی که زیردستش از او حرف شنوی ندارد نمی‌توان تاثیر بسیاری داشته باشد.

جزینی ادامه داد: گویا آقای وزیر ورزش هم نمی‌شنود. ما دربارهٔ پینگ‌پنگ و اسکواش صحبت نمی‌کنیم بلکه دربارهٔ ورزش اول کشور که در المپیک شش مدال گرفته صحبت می‌کنیم.

وی همچنین بی‌برنامه بودن را از نقاط ضعف ورزش ایران دانست و بیان کرد: بعضی‌ها فقط می‌خواهند که ورزش باشد و این چرخه بچرخد و هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارند. این به سبب غیر مشخص بودن مسئولان ورزش است و اصلا آقایان فکر نمی‌کنند که انگار نه انگار مسابقه‌های جام جهانی تهران نزدیک است تا برنامه‌ریزی کنند چه برسد به مسابقه‌های آسیایی ۲۰۲۴ و المپیک ۲۰۱۶ !

جزینی همچنین تصریح کرد: متاسفانه فقط زمان شکست مربیان مقصر می‌شوند و پیروزی‌ها به نام آقایان ثبت می‌شود.

عضو کمیته فنی مسابقه‌های عمومی فرنگی در ادامه سطح کیفی و کمی این رقابت‌ها را خوب اما توجه فدراسیون نسبت به آن را کم دانست.

جزینی اظهار کرد: متاسفانه فدراسیون از لحاظ خبررسانی و هماهنگی بسیار ضعیف بود به طوری که حتی کسی که مسئول کنترل مربیان بود حتی دو ساعت هم در سالن حضور نداشت و یا به خاطر نا هماهنگی‌ها، تهرانی‌ها حتی مربی نداشتند.

وی دربارهٔ سطح فنی این مسابقه‌ها اظهار کرد: از لحاظ کیفی مسابقه‌ها بسیار خوب بود و حتی حضور حدود هزار کشتی‌گیر نشان داد که کشتی فرنگی از لحاظ کمی هم غنی شده و حتی آماتورها پایه کشتی فرنگی را بلد بودند.

جزینی ادامه داد: این مسابقه‌ها نشان داد که کشتی فرنگی آنقدر بزرگ شده که حتی از دورترین نقاط کشور هم در آن حضور پیدا می‌کنند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران همچنین دربارهٔ حضور بعضی کشتی‌گیران مطرح و جوان در مسابقه‌های عمومی فرنگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هفته آینده مسابقه‌های انتخابی فرنگی جوانان است، جوانان باید اولویت اول خود را بر روی آن مسابقه‌ها می‌گذاشتند چون وزن کم کردن‌های پیاپی به آن‌ها لطمه می‌زند.

وی افزود: حضور کسانی مثل باباجان‌زاده که مدال برنز سنگین وزن جهان را دارد اگر برای آمادگی بیشتر بوده بد نیست اما اگر هدفش کسب جایزه بود باید از سیستم کشتی کشور ایراد گرفت که چرا به قهرمانان ملی طوری رسیدگی نمی‌کنند تا آنها مجبور شوند برای جایزه با وجود ناآمادگی مسابقه دهند. البته هرچند بشیر بسیار آماده نبود اما مشخص بود که سطح او از سایرین بسیار بالاتر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.