انتقاد نماینده روسیه از نقض طرح صلح توسط گروه های مخالف در سوریه

به گزارش ایرنا، چورکین بعد از نشست پنجشنبه شب شورای امنیت درباره تحولات سوریه در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل اظهار داشت: در حالی که دولت سوریه مصم به اجرای طرح صلح در آن کشور است، گروه های مخالف دولت به طور رسمی اعلام کردند که به طرح آتش بس پایبند نخواهند بود.

وی با انتقاد از سکوت سازمان ملل و شورای امنیت در قبال موارد متعدد نقض طرح آتش بس توسط گروه های مسلح در سوریه گفت: زمان آن فرا رسیده که اعضای شورای امنیت با صراحت در این مورد موضع گیری کنند.

چورگین گفت: ما از دولت سوریه که حداقل در ظاهرمی گوید از طرح صلح سازمان ملل پیروی می کند انتقاد می کنیم، اما متاسفانه اعضای شورای امنیت درباره نقض طرح صلح توسط گروه های مخالف دولت دمشق سکوت اختیار کرده و بی توجه از کنار آن می گذرند.

نماینده دائم روسیه بی توجهی به این مساله را یکی از چالش های مهم فراروی طرح کوفی عنان دانست و گفت: مخالفان دولت سوریه به ویژه شورای ملی در استانبول تشکیل جلسه می دهند و خواهان مداخله نظامی خارجی در سوریه هستند و این تصمیمی بسیارخطرناک است که به خشونت های بیشتر می انجامد.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی مکرر در سوریه گفت: یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنیم، اقدامات تروریستی است که طرح صلح سازمان ملل را تهدید می کند.

نماینده دائم روسیه خاطر نشان کرد عده ای از اعمال تحریم های بیشتر بر دولت سوریه سخن می گویند و خواستار اجرای بند هفتم منشور سازمان هستند، اما سخنی از تدبیر درباره ممانعت از ادامه عملیات تروریستی در این کشور گفته نمی شود.

وی با انتقاد از فضای حاکم بر شورای امنیت درباره تحولات سوریه گفت: هیچ کس سخن از مهار اپوزیسیون و مهار خشونت ها توسط آنان به میان نمی آورد، انتظار می رود که شورای امنیت به ارایه راهکار و پیشنهاد در این باره بپردازد.

وی از ابتکار مسکو برای برگزاری کنفرانسی بین المللی با حضور همه گروه ها در سوریه و کشورهای منطقه برای حل بحران سوریه سخن گفت و افزود: در صورت حمایت و همراهی همه کشورها این طرح می تواند کمک شایانی به حل بحران موجود در سوریه کند.

شورای امنیت سازمان ملل عصر امروز باردیگر درباره تحولات مربوط به سوریه تشکیل جلسه داد اما این نشست هم بی نتیجه خاتمه یافت.

اروپام**۱۹۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۱۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.