انتقاد وزارت خارجه ایران از رفتار غیرانسانی دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی میرقلی خان

به گزارش خبرآنلاین، شهرزاد میر قلی خان، شهروند ایرانی که به مدت پنج سال در زندان های آمریکا در بازداشت بود، یکشنبه شب وارد تهران شد.

رامین مهمان پرست با اشاره به این که بازداشت این شهروند بی گناه در راستای روند غیرانسانی، دام گذاری و ارعاب شهروندان ایران در خارج از کشور از سوی دولت آمریکا انجام شده، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها این امر را قویا محکوم کرده و نسبت به پیامدهای آن به شهروندان ایرانی عازم مسافرت به آمریکا هشدار داده است.
او با تاکید بر این که بازداشت و محاکمه خانم میرقلی خان بر اساس اتهامات بی اساس و نقض اصول بدیهی حقوقی بوده است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه همواره به شرایط نگهداری او در طول دوران بازداشت و فشارهای روحی وارده به ایشان از طرق مختلف به دولت آمریکا اعتراض کرده و لذا دولت آمریکا را مسوول تالمات وارده به ایشان دانسته و حق شخصی و رسمی حقوقی آن را برای وی و دولت جمهوری اسلامی ایران محفوظ می داند.
مهمان پرست ضمن تقدیر از حسن نیت دولت عمان برای تسهیل در بازگشت میرقلی خان، از توجه نکردن مقامات آمریکایی به تقاضاهای مکرر برای آزادی فوری وی براساس ملاحظات انسانی ابراز تاسف کرده و آن را انعکاسی از رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران می داند.
او از وساطت برخی شخصیت های برجسته بین المللی و مقامات برخی کشورهای دوست برای آزادی میرقلی خان و سایر زندانیان بی گناه در آمریکا سپاسگزاری کرد و بازگشت میرقلی خان در پایان دوران محکومیت را نمادی از بی احترامی دولت آمریکا به ارزش های مشترک انسانی و تلاش های یاد شده دانست.
دستیار ویژه وزیر خارجه ایران در پایان تاکید کرد، وزارت امور خارجه همچنان به تلاش های همه جانبه خود برای آزادی زندانیان بی گناه ایران در زندان های آمریکا و بهبود شرایط نگهداری آن ها ادامه می دهد و از شخصیت های مستقل بین المللی انتظار دارد در این راستا به دولت آمریکا فشار وارد آورند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.