انتقاد یک بازیگر سینما از بی‌توجهی مسئولان به سینمای دفاع مقدس

متاسفانه در این سال‌ها مسئولان و جناح‌های مختلف با شعار دادن و حرف‌های بی‌عمل باعث تضعیف سینمای دفاع مقدس شده‌اند.

قاسم زارع بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس سینما و تلویزیون، هر دو با رعایت کارکرد‌های خاص خود قادر به تاثیرگذاری و یادآوری مفاهیم ناگفته‌ی جنگ برای آیندگان هستند، اما به طور طبیعی تلویزیون به دلیل وسعت مخاطبان خود به صورت موثر‌تر به فعالیت می‌پردازد.
زارع در خصوص سیر تحول شخصیت‌های سینمایی دفاع مقدس به خصوص شخصیت زن خاطر نشان کرد: نادیده گرفتن حضور فعال زنان در بسیاری از آثار مشهود است و علت این امر را می‌توان در این موضوع دانست که این فیلم‌ها در مقاطع مختلف زمانی ساخته می‌شوند و به این ترتیب امکان پرداختن به زوایای مختلف جنگ از بین می‌رود.
وی تصریح کرد: ابتدا باید دلاوری‌ها و سلحشوری‌های افرادی که در خط مقدم حضور داشته‌اند به تصویر کشیده شودو به این ترتیب بیشتر آثار به صورت مردانه ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: اما رفته رفته با تمام شدن جنگ و توجه بیشتر به ابعاد مختلف آن حضور فعال بانوان نیز انعکاس داده شد.
زارع در خصوص دلایل تضعیف سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: بسیاری از این ضعف‌ها و کمبود‌ها ناشی از سیاست‌گذاری‌ها و نگاه مسئولانی است که در جایگاه مدیریتی قرار دارند.
این هنر مند افزود: متاسفانه در این سالها مسئولان با شعار دادن و حرف‌های بی‌عمل فقط در پی گذراندن زمان تصدی گری پست مدیریت خود هستند.
زارع در خصوص شاخص جدایی سینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ اظهار داشت: سینمای جنگ تصویر گر نوعی تجاوز و کشورگشایی و استعمار کشورهای بیگانه است در حالی که سینمای دفاع مقدس نمایانگر دفاع و مظلومیت کشور ما در برابر بیگانگان است که همین امر باعث جدایی سینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ است.
زارع در پایان در خصوص تاثیر جشنواره مقاومت بر عملکرد بهتر سینمای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: عملکرد بهتر این جشنواره‌ها ارتباط مستقیم به برنامه ریزی‌های مسئولان دارد و به طور کلی این جشنواره ها نوعی خط کشی و چهارچوب بندی است که نمی‌تواند کمکی به بهتر شدن این آثار کند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.