انتقاد پلیس از عدم جمع‌آوری معتادان متجاهر به بهانه کرونا

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عدم جمع آوری معتادان متجاهر به بهانه کرونا انتقاد کرد و گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر هنوز در سطح شهرها هستند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سردار رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره چرایی افزایش معتادان متجاهر ، اظهار کرد: طبق آمارهای ما هنوز هم بین ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران حضور دارند که عمده این افراد در مناطق جنوبی بوده و حضورشان باعث ایجاد مزاحمت و کاهش احساس امنیت شهروندان و به ویژه زنان و کودکان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰۰ ظرفیت در مراکز جمع آوری معتادان متجاهر خالی است، اظهار کرد: متاسفانه به بهانه کرونا از پذیرش معتادان خودداری می کنند. حدود همین تعداد نیز در مراکز بازپروری نگهداری می شود اما لازم است مسئولان و دستگاه های مربوطه مسئولانه تر عمل کنند.

وی با اشاره به جلسه ای که صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت و نمایندگانی از استانداری دستگاه قضایی و … داشته است، گفت: در این جلسه تاکید کردیم که جمع آوری معتادان نیاز به عزمی جدی دارد مخصوصا اینکه با اصلاح مصوبه ها دیگر امکان نگهداری معتادان تا یک سال هم وجود دارد و همین موضوع می تواند سبب یک برنامه ریزی درست برای بازپروری و مهارت آموزی به معتادان برای بازگشت به جامعه باشد.

رحیمی تصریح کرد: بهانه کردن کرونا و عدم پذیرش ایراد دارد ما در تمام دوره ها طرح جمع آوری داشتیم و همواره معتادان طبق پروتکل هایی جمع آوری شدند. حالا به این پروتکل ها پروتکل های مربوط به کرونا نیز اضافه شده است که باید رعایت شود نه اینکه اینطور معتادان در معابر حضور داشته باشند. ما امیدواریم که ظرفیت ها ایجاد شده و از ظرفیت های فعلی نیز استفاده شود تا جمع آوری معتادان متجاهر را با قدرت ادامه دهیم.

دستگیری بیش از ۹۵۰ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در سخنانی در اجرای پنجمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر که پیش از ظهر امروز در ستاد فاتب برگزار شد، گفت: ابتدا لازم می دانم که روز و هفته خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک عرض کنم حقیقتا خبرنگاران در تامین امنیت و فرهنگسازی برای امنیت نقش موثری داشته و همواره در کنار پلیس بوده اند.

وی با اشاره به اجرای مرحله پنجم طرح ظفر نیز گفت: در ادامه این سلسله طرح ها و برنامه های عملیاتی برای نظم و امنیت در پایتخت و مبارزه با اخلالگران پنجمین مرحله از طرح ظفر نیز به منظور مقابله با قاچاقچیان، خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر به مرحله اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد مکشوفه تریاک است اما متاسفانه در این سری از کشفیات میزان مواد مخدر صنعتی کشف شده نیز رشدی صعودی داشته است که با توجه به تخریب و وابستگی بسیار بالایی که این مواد در مصرف کننده ایجاد می کند امکان ترک کردن بسیار کاهش یافته وهمین موضوع در دراز مدت می تواند منجر به افزایش شمار معتادان متجاهر شود. لذا لازم است که خانواده ها و جوانان نسبت به پیامدهای مصرف مواد مخدر آگاه باشند.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: در این مرحله از طرح سه باند بزرگ مواد مخدر شناسایی و متلاشی شد و ۲۵ قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز دستگیر شدند که این افراد اقدام به تهیه مواد مخدر از نقاط صفر مرزی کرده و آن را به مرکز کشور انتقال می دادند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر خرده فروشانی نیز که با این افراد در ارتباط بودند شناسایی شده و ۹۲۳ نفر خرده فروش دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رحیمی از پلمب ۱۲ مرکز توزیع و مصرف مواد مخدر نیز خبر داد و گفت: در این مرحله از اجرای طرح ظفر ۲۱۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند که درصدی از این معتادان در جرایم دیگری نظیر سرقت، خفت گیری، زورگیری، مزاحمت و … نقش داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۴۲۰ عدد انواع لوازم استعمال مواد مخدر از این افراد کشف شده است، گفت: ۸۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز در این مرحله از طرح توقیف شده و در مجموع ارزش ریالی اموال مکشوفه بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان است.

رحیمی با اشاره به پرونده‌های کشف شده در این مرحله از طرح گفت: از جمله شیوه هایی که از آن برای قاچاق مواد مخدر استفاده شده بود، قاچاق در پوشش کتانی، تابلو، گلیم و … بود که همکاران من با هوشیاری این موارد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه نسبت به عوارض مصرف مخدر گل نیز هشدار داد و گفت: دشمنان با برنامه ریزی به دنبال ترویج مصرف مخدر گل هستند. اکثر مواد مخدر از نوع گل که در کشور وجود دارد تراریخته است که این مواد شدت تخریب بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.