انتقال آب از خزر با رعایت ملاحظات زیست محیطی صورت خواهد گرفت

به گزارش ایرنا ‘ محمد جواد محمدی زاده ‘ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : حجم آب انتقالی به فلات خزر در مقایسه با حجم آب ورودی از ولگا بسیار ناچیز است .

محمدی زاده خاطرنشان کرد : آب دریا ابتدا با دستگاه شیرین شده و سپس به جایی منتقل می شود که استعداد کشاورزی داشته باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود : برای کاهش لطمات به محیط زیست مسیر انتقال آب از کنار مسیر خط لوله گاز نکا در نظر گرفته شده است .

وی در خصوص بندر کاسپین که هم اکنون در منطقه آزاد انزلی در دست ساخت است گفت : مجوزهای لازم برای بندرکاسپین به موقع گرفته نشد ه بود و ارزیابی زیست محیطی اسکله و بندر هم اکنون در دست بررسی است .

محمدی زاده تصریح کرد : اشکال ما به این بندر انجام کارهای زیربنایی بیش از ظرفیت است و این سازمان مکلف شده برخی اشکالات و تخلفات را رفع کند .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد : ظرفیت سازی در بندر باید از منظر زیست محیطی و اقتصادی با توجه به افق توسعه ۱۴۰۴ صورت گیرد .

محمدی زاده در خصوص ساماندهی پسماندها در کشور گفت : عمده نگرانی استانهای گیلان ، مازندران و گلستان است .

وی افزود: برنامه جامع کشور برای مدیریت پسماند را تدوین کردیم و امسال ۳۰۰ نقطه حساس دفن غیر بهداشتی نخواهند داشت .

به گفته وی برنامه امحاء زباله تعیین تکلیف خواهد شد و در کنار کارخانه های کمپوست که رشد خوبی در کشور داشته دستگاههای زباله سوز با هدف تولید انرژی اززباله نصب خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد : تا پایان امسال تمامی بیمارستانها باید دارای دستگاه بی خطر زباله عفونی باشند .

۱۵۹۲

۶۲۰٫

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۳۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.