انتقال اطلاعات بدون استفاده از باتری و انتقال سیگنال

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مهندسان دانشگاه واشنگتن موفق شدند راهی را برای انتقال داده‌ها در فواصل کوتاه بدون نیاز به باتری یا انتقال هر گونه سیگنال بیابند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از تک هایو، تاکنون سابقه نداشته که بتوان با استفاده از سیستم‌های بدون باتری یا بدون رد و بدل کردن سیگنال داده‌ای را به مقصدی خاص ارسال کرد.
 
محققان بدین منظور دو  وسیله خاص طراحی کردند که با موفقیت داده‌های مورد نظر را با سرعت ۱۰ کیلوبیت در ثانیه در فاصله‌ای یک متری منتقل کردند . این دستاورد راه را برای طراحی محصولات الکترونیک پوشیدنی و همین طور ساخت نسل تازهی از حسگرها هموار می‌سازد.
 
برای تحقق این هدف از سیگنال‌های پخش تلویزیونی بهره گرفته شده که به طور گسترده در شهرها و روستاها مورد استفاده بوده و بخش مهمی از طیف‌های فرکانسی را به خود اختصاص داده‌اند. این سیگنال‌های قدرتمند بدون انتقال می‌توانند از ساختمانی به ساختمان دیگر تابانده و منعکس شوند و حتی می‌توان آنها را با استفاده از آنتن به یک وسیله در حال حرکت هم منتقل کرد.
 
این اختراع فناوری خرید و بانکداری الکترونیک را هم متحول می‌کند، زیرا از این طریق برای انتقال پول از یک کارت بانکی به کارت دیگر تنها کافیست آنها را در کنار یکدیگر قرار داد.
 
فناوری یاد شده بر روی کانال ۲۲ تا ۲۹ باند UHF عمل می‌کند. در ابتدا دهها یا صدها میکرووات از سیگنال‌های مختلف فضای دو سیستمی که قرار است داده‌ها از یکی از آنها به دیگری منتقل شود را پر می‌کنند و در نهایت عملیات انتقال اطلاعات انجام می‌شود. سرعت این فناوری نیز در حد مطلوبی است، با این حال مشخص نیست استفاده عمومی از آن چه زمانی عملی می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.