انتقال بی‌سیم اطلاعات با سرعت ۱٫۲ گیگابایت در ثانیه ممکن شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن اعلام کرد که با استفاده از یک آنتن واحد و با استفاده از یک فناوری انتقالی تازه موسوم به Smart Vertical MIMO که مبتنی بر شبکه‌های مخابراتی LTE-A مورد استفاده قرار می‌گیرد، موفق شده است برای اولین بار در جهان اطلاعات را با سرعت ۱٫۲ گیگابایت در ثانیه جابه‌جا کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فناوری انتقالی تازه  Smart Vertical MIMO که توسط شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ارایه شده است، از دسته‌های آنتن‌های عمومی تطبیقی استفاده می‌کند و در فضای نقل و انتقال اطلاعات مبتنی بر کیفیت دستگاه موبایلی، اطلاعات مورد نظر را با سرعت بالا جابه‌جا می‌کند.
 
این فناوری به یک آنتن واحد امکان می‌دهد اطلاعات را با سرعت چهار آنتن مجزا جابه‌جا کند و بر این اساس، سرعت رد و بدل شدن اطلاعات به میزان قابل ملاحظه افزایش میابد.
 
فناوری Smart Vertical MIMO که برای شبکه‌های مخابراتی LTE-A شرکت DoCoMo به عنوان سیستم ارتقا یافته کلیدی و اصلی محسوب می‌شود، تا پایان سال مالی ۲۰۱۶ به صورت گسترده توسط این مرکز مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت هزینه‌های مخابراتی و همچنین فضای اشغال شده توسط آنتن‌ها را کاهش می‌دهد و در نهایت کیفیت طیف باند مخابراتی را بیشتر می‌کند. لازم به ذکر است که کاهش فضای اشغال شده توسط آنتن‌های مخابراتی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که این روزها در مناطق شهری رخ می‌دهد.
 
شرکت مخابراتی DoCoMo در مورد این فناوری توضیح داد که به زودی امکان استفاده از سیستم Smart Vertical MIMO را برای دیگر شبکه‌های مخابراتی در سراسر جهان فراهم می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.