انتقال تجربیات کشورهای اسلامی به یکدیگر، عامل کاهش وابستگی به قدرت‌های جهانی

۱۰م دیماه ،

14-82.jpg

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: انتقال دستاوردها و تجربیات کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف نقش مهمی در تقویت استقلال و کاهش وابستگی به قدرت‌های جهانی خواهد داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در مجلس در دیدار با رئیس کمیسیون امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران والجزایر، بر لزوم تحکیم و تقویت هر چه بیشتر مناسبات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی تاکید کرد و افزود: شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون سبب توسعه همکاری‌ها و افزایش تعاملات دوستانه میان دو کشور می‌گردد و در این راستا مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دوستانه فی‌مابین در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

وی در همین ارتباط تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجالس دو کشور را گام مثبتی در جهت توسعه همکاری‌های فیمابین خواند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر، با یادآوری سابقه مبارزات انقلابی وضداستعماری مردم الجزایر گفت: مردم ایران به ملت الجزایر همواره به دیده احترام می‌نگرند و هیچگاه مبارزات استقلال‌طلبانه آنان در برابر زورگویان و مستبدان را از یاد نخواهند برد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر تبادل تجربیات در امر قانونگذاری میان مجالس دو کشور تاکید کرد وخاطر نشان ساخت: «انتقال دستاوردها و تجربیات کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف نقش مهمی در تقویت استقلال و کاهش وابستگی به قدرتهای جهانی خواهد داشت.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به تاثیر مثبت این کشور در تحکیم مناسبات دوستانه دو کشور اظهار امیدواری نمود.

رئیس کمیسیون امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ودیدار با تنی چند از مقامات ومسئولان ایرانی، پیشرفتها و نوآوریهای ملت ایران در عرصه‌های گوناگون را ستود.

ابراهیم بولحید در ادامه این دیدار با اشاره به نقش پارلمان‌ها در فراهم کردن بستر مناسب توسعه همکاری‌های دوستانه میان کشورها، بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات پارلمانی دو کشور تاکید کرد وافزود: «پارلمان الجزایر از بسط و توسعه ارتباطات با مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.»

رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس الجزایر در پایان این دیدار خواستار تبادل تجربیات تهران- الجزیره در امر قانون‌گذاری و گسترش آن به عرصه‌های مورد علاقه دو کشور گردید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.