انتقال دغدغه‌های مردم به دولت از طریق معاونت روحانیت/ مردم روحانیت را متولی حکومت می‌دانند

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام صالح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین قم با بیان اینکه انتقال دغدغه‌های مردم به دولت از طریق معاونت روحانیت امری مناسب است، گفت: دولت به عنوان یک قوه بسیط و گسترده بیشتر مطالبات مردم را شامل می‌شود اما مردم روحانیت را متولی حکومت می‌دانند.

“حجت‌الاسلام سیدمحسن صالح” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تشکیل معاونت روحانیت در نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: جامعه روحانیت با توجه به جایگاه خاص آن پیش از انقلاب اسلامی در جریان مبارزات و پس از آن در فراز و نشیب‌های نظام جمهوری اسلامی جایگاه وسیع و متقنی داشته و مردم به این نهاد اعتماد دارند.
 
وی با بیان اینکه روحانیت حضوری گسترده و عمیق در باور مردم دارد، ادامه داد: ملجا و پناهگاه اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار محروم جامعه روحانیت است لذا از این حیث تشکیل چنین معاونتی در ریاست جمهوری برای انتقال مطالبات و دغدغه‌‌های مردم به حکومت مناسب است.
 
مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین با تاکید براینکه مردم روحانیت را متولی حکومت نگاه کرده و رهبران نظام اسلامی نیز، از این جامعه بودند، اضافه کرد: دولت به عنوان یک قوه بسیط و گسترده بیشتر مطالبات مردم را شامل می‌شود اما مردم روحانیت را متولی حکومت می‌دانند.
 
حجت‌الاسلام صالح با اشاره به بیانات “مقام معظم رهبری” در سال ۸۹ مبنی براینکه “تعامل حوزه و نظام از مطالبات اصلی در کشور است” اظهار داشت: معاونت روحانیت بایستی با یک ساز و کاری مشخص طراحی شده و ارتباط دولت و روحانیت حفظ شود، در این راستا بایستی دید معاونت روحانیت در نهاد ریاست جمهوری جایگاه نظام در حوزه و بالعکس را تبیین کرده و برای آن برنامه‌ریزی ارائه می‌دهد.
 
مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین قم با بیان اینکه این معاونت نباید ظاهری و در حد یک ارتباط تشریفاتی باشد، خاطرنشان کرد: معاونت روحانیت در نهاد ریاست جمهوری باید به عنوان یک اصل بنیادین و زیرساختی در جریان حکومت قرار گرفته و تعاملی دوسویه برقرار کنند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.