انتقال فرهنگ ایثار جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘بهرام عین اللهی’ شامگاه پنجشنبه در آیین دوازدهمین محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران افزود: نسل جوان و امروزی کشور باید آگاه باشد که آرامش و آسایش خود را مدیون انسان هایی از خودگذشته و فداکار است.

وی ادامه داد: آنان باید بدانند که بسیج جامعه پزشکی، نخستین گروه اعزامی به جبهه های حق علیه باطل بود.

وی تاکید کرد: البته ما هنوز هم با دردست داشتن کیف های خود،آماده اعزام به مناطق مختلف برای انجام اقدامات اولیه پزشکی و درمانی هستیم.

عین اللهی در مورد سابقه برگزاری محفل انس اعضای بسیج جامعه پزشکی نیز گفت: در عملیات والفجر هشت در سال ۱۳۶۵ ، برای تقدیر از تیم های اضطراری در بیمارستان بقیه الله گردهم آمدیم و آغاز برگزاری این محفل انس کلیدخورد.

وی در مورد ساخت فیلم روزهای زندگی گفت: این فیلم، نخستین همکاری مشترک بسیج جامعه پزشکی با بخش هنری است.

وی ادامه داد: فیلم های ساخته شده در زمینه دفاع مقدس در گذشته، نتوانسته اند آنگونه که باید حضور پزشکان را در دوران جنگ برای نسل جوان و مردم به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه شاید بینندگان ازدیدن این فیلم، صحنه هایی خیالی و ساختگی را برداشت کنند، گفت: این در حالی است که این فیلم بخش هایی از تهاجم دشمن به شهرسوسنگرد را در کمال واقعیت نشان می دهد.

رییس شورای تخصصی بسیج جامعه پزشکی کشور

ادامه داد: حتی نقش ‘لیلا’، به عنوان خانم دکتر، هم واقعی است که من به خواست خود آن فرد از ذکر نامش خودداری می کنم.

عین اللهی با بیان اینکه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، گفت: آنها در زمان جنگ حتی در خط مقدم، مجروح ها را منتقل می کردند و افرادی را که به مدت ۱۰ دقیقه در زیر آوار بودند به شکل زنده نجات دادند.

وی افزود: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، در نزدیکترین فاصله به رزمندگان و مجروحان، خدمات رسانی می کرد و همین مساله منجر به خلق حماسه ای بزرگ در بخش پزشکی در زمان جنگ تحمیلی شد.

وی گفت: قرار بود از کارگردان و عوامل فیلم ‘روزهای زندگی’ در دوازدهمین محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقدیر شود.

به گفته عین اللهی، آنها به علت مسافرت به لبنان، نتوانستند در این مراسم معنوی، حضور پیدا کنند.

در پایان این مراسم، فیلم روزهای زندگی که روایتگرزندگی یک زوج پزشک در دوران حضور در جنگ تحمیلی در بیمارستان صحرایی به کارگردان ‘پرویز شیخ طادی’ است برای مدعوین به نمایش درآمد.

این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال گذشته، جوایز بسیاری را کسب کرد.

اجتمام**۹۱۳۴ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۷۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.