انتقال قدرت به نسل دوم آل سعود راهکار حکام برای بهبود شرایط

ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به دنبال ناآرامی‌های عربستان و مخدوش شدن چهره حاکمان این کشور، مقامات عربستانی برای بهبود شرایط، به انتقال قدرت به نسل دوم آل سعود فکر می کنند.

سید جلال ساداتیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقال تدریجی قدرت به نسل دوم آل سعود گفت: حکام فعلی عربستان عمدتا افرادی کهنسال هستند، که با کم رنگ شدن نقش تصمیم گیری آنها در معاملات حکومتی و همچنین سابقه نه چندان مفید حکومتی بین مردم این کشور از محبوبیت کافی برخوردار نیستند، در همین راستا فعالان حکومتی این کشور سعی در انتقال قدرت به نسل دوم آل سعود دارند.

ساداتیان تصریح کرد: ساختار فعلی حکومت آل سعود به شدت حامی سیاست های آمریکا در سطح منطقه بوده از این رو نسل جدید آل سعود که دنبال به قدرت رسیدن در این کشور هستند سعی دارند با حفظ سیاستهای حمایتی از آمریکا نه تنها مورد توجه آمریکا قرار گیرند بلکه جایگاهی جدی تر از نسل قبلی برای خود کسب کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: مقامات آمریکایی نیز با توجه به مخدوش شدن چهره فعلی حاکمان عربستان در سطح منطقه از انتقال قدرت به نسل دوم آل سعود ابراز امیدواری کرده اند و در رسانه های غربی به حمایت از این امر مشغول هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.