انتقال میزبانی داده های تمام دستگاه ها به داخل کشور

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از انتقال میزبانی داده های تمام دستگاه های اجرایی به داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای حکیم جوادی در مراسم امضای تفاهم همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و صدا و سیما گفت: هم اکنون، بیش از ۴۷ هزار نقطه دستگاه های دولتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.
وی استفاده از همه ظرفیتهای کشور را یکی از ویژگی های شبکه ملی اطلاعات بیان کرد و افزود : درکمتر از دو سال بیش از ۹۳ تفاهم نامه امضاء کردیم که هم اکنون تعداد آن ها به ۱۰۰ تفاهم نامه رسیده است .
آقای حکیم جوادی گفت : هریک از این تفاهم نامه ها جایگاه خود را دارد و سعی شده است زیرساخت ‌های شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.
وی ارائه خدمات افزون تر با آماده ‌سازی زیرساخت‌ ها را مهم و ضروری دانست و افزود: صدا وسیما از مراجع مهم تولید محتواست، به همین علت تفاهم نامه ای با این سازمان امضاء شد.
آقای حکیم جوادی ارائه خدمات مختلف به  منازل مردم را یکی از ویژگی‌ های این شبکه بیان کرد و گفت : امیدوارم با توسعه خدمات دولت الکترونیک بتوانیم بخشی از خدمات این دفاتر را به شبکه ملی اطلاعات برای استفاده بهینه مردم منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنی ضعیف شدن دسترسی مردم به اینترنت نیست، گفت: در آینده نزدیک طرح های مختلف دیگری از جمله شبکه سلامت افتتاح خواهد شد و با راه اندازی سرویس های مختلف، مردم از دستاوردهای آن بهره مند می شوند و اولویت نخست انتخاب شهروندان شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.
آقای حکیم ‌جوادی بر داشتن جایگزین های خوب و مفید تاکید کرد و افزود : ما به هیچ عنوان به صورت سلبی فکر نمی کنیم.
وی رونق بخشیدن به حوزه محتوا را ضروری خواند و گفت: سال ۹۲ توسعه محتوا باید به صورت جدی شکل گیرد و هماهنگی لازم با دستگاه ها برای ارائه خدمات وجود دارد.
آقای حکیم جوادی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم نوید استفاده مردم از خدمات متنوع شبکه ملی اطلاعات را در آینده ای نزدیک بدهیم.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.