انتقال ۳ راس جبیر از منطقه حفاظت شده گنو به پارک ملی نایبند

دیده بان حقوق حیوانات: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از انتقال ۳ راس آهوی جبیر از منطقه حفاظت شده گنو در بندر عباس به پارک ملی دریایی نایبند با همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مطهری  افزود: در راستای رسالت زیست محیطی و توجه به محیط زیست منطقه، واحد محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی با مشارکت  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و محیط بانی پارک ملی دریایی نایبند و مساعدت مدیر عامل مجتمع ، تعداد ۳ راس آهوی ماده را از طریق به دام انداختن با تور صیادی از منطقه حفاظت شده گنو در بندر عباس، به پارک ملی دریایی نایبند انتقال داد.
وی ادامه داد: این آهوان بعد از یک ماه نگهداری در محوطه قرنطینه پارک ملی دریایی نایبند (جهت وفق یافتن با شرایط محیطی )،  در  پارک ملی دریایی نایبند با شرایط نگهداری ویژه رها میگردند.

وی با اشاره به خطر انقراض نسل این گونه   آهو خاطرنشان ساخت: آهوی جبیر یکی از گونه هایی است که  در فهرست قرمز  ) IUCN سازمان بین المللی حفاظت محیط زیست ) و در رده EN (در خطر انقراض ) قرار گرفته است.

از اینرو به منظور حفظ نسل این گونه ارزشمند، طرح پرورش آهوی جبیر در پارک ملی دریایی نایبند، در محدوده خشکی با مساحت ۱۰۰ هکتار، در حال انجام می باشد.

گفتنی است آهوان از حدود ۱۵ گونه مختلف در سطح دنیا برخوردار می باشندکه  از این میان گونه های مختلف آهو در جهان، سه گونه آهوی ایرانی، جبیر و آهوی کوهی در ایران زندگی می کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.