«انتقامجویان» رکورد شکست / ۶۴۲ میلیون دلار فروش در ۱۲ روز + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم ابرقهرمانی که از روز جمعه در ایالات متحده و کانادا اکران شده توانست در سه روز اول نمایش رکورد سال گذشته «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲» (۱۶۹٫۲ میلیون دلار) را بشکند.
 

«انتقامجویان» که از هفته پیش در بازار خارج آمریکای شمالی روی پرده رفته، این هفته ۱۵۱٫۵ میلیون دلار دیگر در سطح بین‌المللی فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۴۴۱٫۵ میلیون دلار رساند. به این ترتیب فروش جهانی فیلم با احتساب بازار آمریکای شمالی تنها در ۱۲ روز ۶۴۱٫۸ میلیون دلار شده است.
 

«انتقامجویان» تولید استودیوهای مارول و دیسنی است و در آن گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول برای اولین بار در کنار هم قرار گرفته‌اند. این فیلم را جاس ودون با بودجه‌ای حدود ۲۲۰ میلیون دلار ساخته است.

زمانی که زمین مورد حمله لوکی (تیم هیدلستن) و ارتش او قرار می‌گیرد، نیک فیوری (ساموئل ال. جکسن) برای مقابله با او تعدادی از ابرقهرمانان سرشناس را از جمله آیرون من (رابرت داونی جونیر)، تور (کریس همسورث)، بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسن)، هوکای (جرمی رنر)، کاپیتان آمریکا (کریس ایوانز) و هالک (مارک روفالو) گرد هم می‌آورد.


«انتقامجویان» در ۱۲ روز اول اکران ۶۴۱٫۸ میلیون دلار در دنیا فروخت 
 

«انتقامجویان» تا اینجا توانسته بیشتر از دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی مارول شامل «آیرون من»، «آیرون من ۲»، «تور» و «کاپیتان آمریکا» در بازار جهانی فروش داشته باشد.
 

«انتقامجویان» در حالی رکورد فروش هفته اول اکران تاریخ آمریکای شمالی را جابجا کرد که با توجه به فروش نیمه‌شب اول همین طور فروش روز جمعه فیلم به نظر نمی‌رسید بتواند آخرین «هری پاتر» را پشت سر بگذارد.
 

«انتقامجویان» نیمه‌شب پنجشنبه ۱۸٫۷ میلیون دلار به دست آورد که هشتمین فروش برتر یک فیلم از این لحاظ بود و در روز اول نمایش هم ۸۰٫۵ میلیون دلار فروخت که بسیار کمتر از فروش ۹۲٫۱ میلیون دلاری «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲» در روز اول اکران بود. در واقع فروش روزهای شنبه و یکشنبه به کمک «انتقامجویان» آمد تا این فیلم رکورددار شود.
 

کمدی «مثل یک مرد فکر کن» ساخته تیم استوری، «بازی‌های گرسنگی» با بازی جنیفر لارنس، درام «خوش‌شانس» با بازی زاک افرون و فیلم انیمیشن «دزدان دریایی! گروه ناجورها» فهرست پنج فیلم پرفروش این هفته را کامل کردند.
 

مجموع فروش فیلم‌ها این هفته در آمریکای شمالی ۲۴۸ میلیون دلار و در مقایسه با پارسال این هفته ۲۴۸ میلیون دلار بیشتر بود. «انتقامجویان» چهار پنجم کل درآمد هفتگی را به خود اختصاص داد.
 

تا پیش از اکران آخرین «هری پاتر»، «شوالیه تاریکی» (۲۰۰۸) با ۱۵۸٫۴ میلیون دلار رکورددار بیشترین فروش هفته اول یک فیلم در ایالات متحده و کانادا بود. قبل از آن هم «اسپایدرمن ۳» (۲۰۰۷) با ۱۵۱٫۱ میلیون دلار این عنوان را در اختیار داشت.
 

با در نظر گرفتن متوسط قیمت بلیت سینما، «شوالیه تاریکی» و «اسپایدرمن ۳» هر یک در هفته اول اکران ۲۲ میلیون بلیت فروختند. با توجه به قیمت‌های فعلی بلیت سینما متوسط فروش بلیت «انتقامجویان» در هفته اول نمایش حدود ۲۵٫۶ میلیون بود.
     

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۴ تا ۶ مه)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«انتقامجویان»

۲۰۰٫۳

۴۳۴۹

۴۶٫۰۵۷

۲۰۰٫۳

۲۲۰

۱

۲

«مثل یک مرد فکر کن»

۸

۲۰۱۰

۳٫۹۸۰

۷۳

۱۲

۳

۳

«بازی‌های گرسنگی»

۵٫۷

۲۷۹۴

۲٫۰۴۰

۳۸۰٫۷

۷۸

۷

۴

«خوش‌شانس»

۵٫۵

۳۰۰۵

۱٫۸۳۴

۴۷٫۹

۳

۵

«دزدان دریایی! گروه ناجورها»

۵٫۴

۳۳۵۸

۱٫۶۰۸

۱۸٫۵

۵۵

۲

۶

«نامزدی پنج ساله»

۵٫۱

۲۹۴۱

۱٫۷۳۴

۱۹٫۲

۳۰

۲

۷

«کلاغ»

۲٫۵

۲۲۰۹

۱٫۱۳۵

۱۲٫۱

۲۶

۲

۸

«امن»

۲٫۵

۲۲۷۱

۱٫۰۸۸

۱۲٫۸

۲

۹

«شمپانزه»

۲٫۴

۱۵۳۱

۱٫۵۶۴

۲۳٫۱

۳

۱۰

«سه کله‌پوک»

۱٫۸

۲۱۷۴

۸۲۸

۳۹٫۶

۳۰

۴



اسوشیتدپرس
 / ۶ مه/ ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.