انتقام جویی از صاحب شرکتی در فضای مجازی

مسئول طراحی شرکتی در خراسان شمالی با انگیزه انتقام جویی به علت عدم پرداخت کامل دستمزدش، سایت این شرکت معتبر را دست خوش تغییر کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ”علی یلی” با اعلام این خبر افزود: مدیر عامل یک شرکت با در دست داشتن شکوائیه ای مبنی بر اهانت و توهین به وی در وب سایت شرکتش از پلیس فتا این استان تقاضای رسیدگی به این پرونده را داشت.
 وی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پرونده فوق را در دستور کار خود قرار دادند و ضمن بررسی های فنی و تخصصی تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند.
 رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و پس از انجام یک سری اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم پرونده شناسایی و به این پلیس احضار شد.
 سرهنگ یلی در ادامه خاطرنشان کرد: با قرار دادن مدارک و اسناد به دست آمده متهم اعتراف و اقرار کرد که بنده مسئول طراحی سایت این شرکت بوده ام و بدلیل اختلاف مالی و عدم پرداخت کامل دستمزدم پس از انعقاد قرار داد با این شرکت و با توجه به اینکه رمز ورود این سایت در اختیارم بود اقدام به این کار کردم و از این رفتار خود پشیمان هستم.
 وی بیان داشت: همه کابران اینترنتی خصوصا طراحان و مدیران سایت ها بایستی به این امر ضروری واقف باشند که هر گونه فعالیت و اقدام در خصوص طراحی و راه اندازی سایتها با هدف بازاریابی ،تبلیغات و خدمات دهی به شهر وندان به هر عنوان تنها با اخذ مجوز از مراجع ذیربط وذی صلاح بوده و در چهار چوب قوانین و مقررات فضای مجازی انجام می پذیرد.
 رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی هشدار داد: مسئولین سایتهای نیز موظفند تمام ملاحظات و تمهیدات امنیتی، پشتیبانی و نگهداری از سایت خود را اتخاذ نموده و پس از دریافت مجوز راسا نسبت به تعویض یوزر و پسورد های سایت خود اقدام و سپس خدمات اینترنتی ارایه نمایند در غیر این صورت و رخداد هرگونه اتفاقی از جمله هک سایت ، افشاء پسوردهای مدیریتی سایت و … مسئولیت مستقیم برعهده شخص مدیر سایت مربوطه می باشد.
 گفتنی است پلیس فتا استان خراسان شمالی با بهره گیری از کارشناسان مجرب حوزه سایبری در مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم اینترنتی با رصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی با عوامل و گردانندگان و طراحان سایتهای غیر مجاز برابر قوانین جاری این فضا برخورد جدی را نموده و آنها را تحویل مقامات قضایی می نماید.
 شهروندان در صورت مواجهه شدن با اینگونه جرایم اینترنتی مراتب را سریعا از طریق وب سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLIC.IR یا با شماره تلفنهای ۲۱۸۲۷۷۰و ۱۱۰ در میان گذاشته تا اقدامات لازم از سوی این پلیس صورت گیرد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.