انتقام همسر سابق از طریق وبلاگ!!

زنی که با راه اندازی وبلاگ و درج مطالب توهین آمیز قصد تخریب همسر سابقش را داشت توسط پلیس فتا بوشهر دستگیر شد.

 

Keyboards

 

به گزارش “یک پارس”به نقل از باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، توهین یکی از مصادیق بارز هتک حرمت و نشر اکاذیب است چرا که با توهین به کسی، حرمت او از بین می رود و از آن جهت آنچه که نسبت داده شده واقعیت ندارد، نوعی جرم است و انتشار آن در اینترنت نوعی انتشار اکاذیب محسوب می شود.

 

سرهنگ ”جهاشیری”رییس پلیس فتا بوشهر ضمن اشاره به این مطلب، اظهارداشت:در پی شکایت فردی مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی، ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

 

وی افزود: در بررسی های فنی صورت گرفته مشخص شد، همسر سابق متهم با راه اندازی وبلاگی، با درج مطالب توهین آمیز و خلاف واقع، قصد تخریب شخصیت شاکی را دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: متهمه پس از احضار به اداره پلیس فتا بوشهر، با مشاهده مستندات قانونی به بزه خود اعتراف کرد.

 

رییس پلیس فتا بوشهر افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید، یا در دسترس دیگران قرار دهد و یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس یا جزای یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.