انجام آزمایش‌های پیش از تولد برای مادران باردار ضروری است

به گزارش ایمنا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین همایش کشوری پیراپزشکی و سلامت، افزود: انجام آزمایش‌های پیش از تولد، این نکته را برای پزشک روشن می‌کند که چه مراکزی برای انجام اقدامات به مادر باردار معرفی شوند، مشاوره خانواده در چه سطحی باشد و در صورت امکان نگهداشتن جنین، زایمان در یک مرکز مجهز صورت پذیرد.
حمیرا وفایی با اشاره به لزوم انجام تست‌های غربالگری برای مادران باردار عنوان کرد: امروزه تست‌های غربالگری بهترین روش تشخیص بیماری‌های قبل از تولد به شمار می‌آید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ویژگی‌های تست غربالگری افزود: سازمان بهداشت جهانی ویژگی‌هایی مانند ارزان بودن، آسانی، قابل تکرار بودن، بررسی بیماری‌های مهم و سرعت در اعلام نتیجه را در این زمینه مشخص کرده است که در غیر این‌ صورت، نمی‌توان به نتیجه اتکا کرد.
وفایی عنوان کرد: چنانچه تست غربالگری با رعات نکات مذکور صورت پذیرد، زنان بارداری که در دسته پرخطر و یا کم‌خطر قرار گرفته‌اند تا قبل از ۲۰ هفتگی، می‌توانند این تست را انجام دهند. وی افزود: در صورت تشخیص مشکل برای جنین، امکان سقط جنین در موارد خاص در نظر گرفته شده است.
/۱۰۴

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.