انجام روزانه ۷۰ هزار حمله‌ی سایبری

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام روزانه ۷۰ تا ۷۳ هزار حمله سایبری در دنیا خبر داد.

علی حکیم‌جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حملات سایبری اظهار کرد: اکنون هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که بگوید تاکنون با حملات سایبری مواجه نشده است، چراکه در حال حاضر از یک هکر آماتور تا هکر‌های سازمان یافته و گاه دولت‌ها هم می‌توانند مزاحمت‌هایی برای سایر کاربران ایجاد کرده و حتی به زیرساخت‌های حیاتی کشور‌ها حمله کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در عین حال عنوان کرد: طبق برخی آمارهای موجود، روزانه بیش از ۷۰ تا ۷۳ هزار حمله مختلف سایبری صورت می‌گیرد و در چنین شرایطی باید ساز‌وکاری مناسب برای مقابله با این ویروس‌ها و بد‌افزار‌ها وجود داشته باشد.

حکیم‌جوادی در ادامه راه‌اندازی مرکز “ماهر” را اقدامی در همین راستا دانست و خاطر نشان کرد: نباید تعداد حملات به چند حمله محدود خلاصه شود، اما با این حال تفاوت‌های عمده‌ای بین حمله‌های صورت گرفته وجود دارد و این حمله‌ها گاه به گونه‌ای بوده است که نمی‌توان آن را از طریق یک فرد ارزیابی کرد، چراکه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری برای آن‌ها صورت گرفته است.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر این‌که تاکنون با تحقیقات و تلاش‌های صورت گرفته کارشناسان موفق به شناسایی سریع ویروس‌ها و بد‌افزار‌های مهاجم شده‌اند، گفت: یکی از راهکارهایی که می‌توان برای جلوگیری از گسترش این موضوع مورد استفاده قرار داد، آن است که بخش‌های دولتی و حتی خصوصی ارتباط خوبی با مرکز ماهر داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر این‌که بحث حملات سایبری مختص به یک کشور نمی‌شود، یاد‌آور شد: در اجلاس WSIS نیز بسیاری از کشور‌ها این مساله را یکی از تهدید‌های خود عنوان کردند و حتی برخی کشور‌ها آنقدر برروی این موضوع حساسیت نشان دادند که این حملات را در حد نظامی ارزیابی کردند.

او ادامه داد: خوشبختانه اکنون همکاری‌های خوبی بین فعالان حوزه‌ی سایبر صورت گرفته و ما امیدواریم با همکاری‌های بیش‌تر دست‌اندرکاران پاسخ به‌موقعی برای این تهدید‌ها داشته باشیم.

حکیم‌جوادی در عین حال راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و دسترسی بخش‌های اجرایی به شبکه‌ای برون‌مرزی را یکی از راهکارهای مهم کاهش این خطر برشمرد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی ||

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Joe:

    What a pleasure to meet someone who thinks so celraly

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.