انجام نخستین عمل تعویض مفصل زانو

نخستین عمل تعویض مفصل زانو در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مرضیه نجف‌کوچک،‌مدیر بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: بخش درمانی ارتوپدی بیمارستان گلستان اهواز اوایل خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین عمل جراحی تعویض مفصل زانو در این بخش با موفقیت انجام شد.

دکتر مرضیه نجف‌کوچک با بیان اینکه بخش ارتوپدی این بیمارستان پیش از این فعالیت آموزشی داشته است، افزود: تاکنون به دلیل پایین بودن میزان مراجعه، موارد جراحی ارتوپدی به بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌شد، ولی با توجه به نیاز، بخش ارتوپدی در این بیمارستان کار خود را آغاز کرد و اکنون امکان انجام عمل جراحی در این مکان فراهم شده است.

 وی در تشریح عمل جراحی انجام شده، تصریح کرد: در این عمل جراحی یک خانم ۷۸ ساله که به عارضه انحراف در مفصل زانو مبتلا بود و به همین دلیل در انجام امور روزانه مانند نشستن و برخاستن با مشکل مواجه بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک مفصل مصنوعی با دامنه حرکات طبیعی در زانو او جایگزین شد.

 وی با بیان اینکه بیشتر بیماران تصادفی و اورژانسی به بیمارستان گلستان مراجعه می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته از مجموع ۱۰۰ هزار بیمار اورژانسی که به این بیمارستان منتقل شده‌اند، ۲۳ درصد تصادفی بوده‌اند و با توجه به اینکه بیشتر بیماران تصادفی با مشکلات ارتوپدی مواجه هستند و به همین دلیل وجود بخش ارتوپدی و فراهم کردن امکانات لازم برای انجام عمل جراحی در این بیمارستان ضروری بود.

به گفته وی، عمل جراحی تعویض مفصل زانو جزء عمل‌های نادر است و این عمل نیز که بیش از چهار ساعت به طول انجامید توسط دکتر حمیدرضا آرتی ‌انجام شد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.