انجام ۶۸۳۵ پرواز داخلی و خارجی در دور اول سفرهای نوروزی

۱فروردین ۱۳،

Mona Hoobehfekr (50 of 84).jpg

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام ۶۸۳۵ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه‌های کشور در دور اول سفرهای نوروزی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مراد اسماعیلی اظهار کرد: در دور اول سفرهای نوروزی امسال که از ۲۴ اسفندماه ۹۱ آغاز و تا چهارم فروردین ماه ۹۲ ادامه داشت، در مجموع ۱۲۶۷۰ پرواز داخلی، خارجی، عبوری و . . . از آسمان کشور انجام شد که از این تعداد ۶۸۳۵ پرواز داخلی و خارجی در امر جابه جایی مسافران نوروزی صورت گرفته است.

وی افزود: از این تعداد پرواز ۴۷۴۷ پرواز داخلی و ۲۰۸۸ پرواز بین المللی در تاریخ مذکور از فرودگاه‌های کشور صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور میانگین در دور اول سفرهای نوروزی تعداد ۶۱۷هزار و ۱۱۰ مسافر در مسیرهای داخلی و تعداد ۳۷۵هزار و ۸۴۰ مسافر در مسیرهای خارجی جابه جا شده اند که در مجموع حدود یک میلیون مسافر نوروزی از طریق بخش هوایی سفر کرده اند.

اسماعیلی از صدور ۴۴۲۶ مجوز پروازی در نوروز به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی خبر داد و گفت: از مجموع مجوزهای صادره، ۱۳ شرکت هواپیمایی داخلی ۱۹۹۴ پرواز در مسیرهای داخلی و ۱۷۷۷ پرواز در مسیرهای خارجی کشور به منظور جابه جایی مسافران نوروزی سال ۹۲ برنامه ریزی کرده‌اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری و به نقل از وی شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز در مجموع با انجام ۶۵۵ پرواز در مسیر خارجی در جابه جایی مسافران نوروزی امسال همکاری دارند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: با نظارت مستمر و همه جانبه سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری و هماهنگی شرکت های هواپیمایی در نوروز امسال پروازها از انسجام و نظم بیشتری نسبت به سال قبل برخوردار بوده و در مجموع پروازها با کاهش تاخیرات پروازی توام بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.