انجمن‌ کتاب‌خوانان نوجوان در بوشهر تشکیل می‌شود

۲۲ آبان ،

هم‌زمان با بیستمین دوره هفته کتاب در همهی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر انجمن ‌کتاب‌خوانان نوجوان تشکیل می‌شود.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ جشن بزرگ کتاب با اجرای برنامه‌هایی همچون تقدیر از اعضای کتاب‌خوان فعال، تقدیر از مربیان فعال در اجرای فعالیت‌های کتاب محور، بحث کتاب، معرفی کتاب و امانت کتاب، نمایش خلاق با موضوع کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان کدام “کتاب را بیشتر دوست داری؟ بیا برای‌مان معرفی کن” هم‌زمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بوشهر برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش تفسیری؛ کانون استان بوشهر همچنین نقد و بررسی ۱۰ عنوان رمان نوجوان امروز، کتاب‌سازی کودکان و نوجوانان، نمایشگاه برترین‌های کتاب‌سازی و خلاصه‌نویسی کتاب‌های کودک و نوجوان را برای این هفته تدارک دیده است.
همچنین؛ روخوانی کتاب توسط ۱۰ کودک ۷ تا ۱۰ ساله، برگزاری مسابقه پوسترسازی از معرفی کتاب توسط مربیان مراکز استان و برپایی نمایشگاهی از برترین‌های پوستر کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این استان به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش تفسیری؛ اجرای طرح رالی کتاب‌ها با عنوان جستجو برای پاسخ یک چیستان از جمله برنامه‌هایی است که کانون استان بوشهر برای هفته کتاب تدارک دیده است.
همچنین؛‌در این طرح چیستانی تهیه شده و در اختیار اعضای مراکز قرار می‌گیرد. کودکان و نوجوانان نیز باید برای رسیدن به این چیستان، به چند پرسش پاسخ ‌دهند. برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها هم لازم است تا چند کتاب را مطالعه کنند. البته همه منابع موجود در ارتباط با موضوع در دسترس اعضا قرار می‌گیرد.
گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در ۱۷ مرکز فرهنگی هنری از ۱۴ تا ۲۴ آبان ویژه برنامه‌های بیستمین دوره هفته کتاب را برگزار می‌کند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.