انجمن بین‌المللی توسعه چه وظایفی بر عهده دارد؟

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

انجمن بین‌المللی توسعه به فقیرترین کشورها با دادن وام‌های بدون بهره ۳۵ تا ۴۰ ساله که بازپرداخت آن ۱۰ سال پس از دریافت وام شروع می‌شود، کمک می‌کند تا فقر خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن بین‌المللی توسعه به فقیرترین کشورها با دادن وام‌های بدون بهره ۳۵ تا ۴۰ ساله که بازپرداخت آن ۱۰ سال پس از دریافت وام شروع می‌شود، کمک می‌کند تا فقر خود را کاهش دهند.

این انجمن از زمان تاسیس در ۱۹۶۰ به ۸۲ کشور فقیر با حدود ۵/۲ میلیارد نفر جمعیت ۱۸۱ میلیارد دلار اعتبار بدون بهتر داده و تعهدات IDA در سال مالی ۲۰۰۷ به ۹/۱۱ میلیارد دلار رسید که ۲۵ درصد از سال قبل بیشتر بوده که بیشترین میزان در تاریخ آن بود البته عمده‌ترین سهم، حدود ۵۰ درصد، به قاره آفریقا اختصاص یافت که ۳۹ کشور از فقیرترین کشورها را دارد.

شایان ذکر است قسمت اعظم منابع IDA از مساعدت‌های دولت‌های کمک‌دهنده تامین می‌شود که این مساعدت‌ها را بیشتر اعضای ثروتمند آن می‌پردازند اما کشورهایی که در حال حاضر خود دریافت‌کننده وام‌های بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه هستند از جمله کشورهای کمک‌دهنده به آن نیز هستند.

جالب است بدانید از کشورهای کمک‌دهنده خواسته می‌شود هر سه سال سرمایه انجمن را به مبلغ اول بازگردانند البته از زمان تاسیس IDA تاکنون ۱۴ بار سرمایه آن تکمیل شده است.  

گفتنی است نمایندگان کشورهای کمک‌دهنده (کفیل‌های IDA) فوریه ۲۰۰۵ مذاکرات خود را درباره چهاردهمین مورد تکمیل کردن سرمایه آن پایان دادند و درباره چارچوبی برای برنامه پیش‌بینی شده  نیازهای مربوط به تامین مالی آن به توافق رسیدند که با این تامین مجدد سرمایه، امکان تعهد حقوق برداشت ویژه به ارزش حدود ۵/۳۲ میلیارد دلار به فقیرترین کشورها در طول سه سال بعد فراهم شد که این بزرگترین توسعه منابع IDA طی دو دهه بود.

لازم به ذکر است مذاکره برای پانزدهمین  تکمیل مجدد منابع IDA مارس سال ۲۰۰۷ در پاریس آغاز شد که یکی از مسائل اصلی مورد بحث تضمین این امر است که حمایت مالی آتی IDA برای کشورهای فقیر در نتیجه لغو بدهی‌ها براساس “ابتکار چند جانبه لغو  بدهی‌ها” کاهش نیابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.