انجمن سینمای جوان تولید فیلم اول دیجیتال فیلمسازان در شهرستان ها را برعهده گرفت

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، جواد شمقدری رییس سازمان امور سینمایی کشور در جمع مدیران موسسه های وابسته به سازمان سینمایی و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات و همچنین معاونین انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با سبقه خود در عرصه آموزش؛ تولید و عرضه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مهمترین بازوهای اجرایی سینمای کشور از سال ۱۳۶۴ به طور رسمی تاکنون فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این انجمن تنها مجموعه سینمایی کشور است که دارای شصت دفتر فعال در اقصی نقاط ایران اسلامی است که مهمترین وظیفه ان در این سالها کشف و پرورش استعدادهای جوان بوده است. امروزه تمامی سینماگران و فعالان حوزه سینما به این امر معترفند که سینمای حرفه ای مدیون سینمای کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران است.

رییس سازمان امور سینمایی با اشاره به تاسیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در ساختار جدید این سازمان تمامی موسسه های وابسته و انجمن سینمای جوانان ایران دارای ماموریت های جدیدی می شوند که به محض پایان کارشناسی ها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از این ماموریت ها حمایت از تولید فیلم های اول دیجیتال فیلمسازان در شهرستان ها با همکاری و هماهنگی دفاترانجمن در هشت منطقه فرهنگی است.

شمقدری گفت: در شهرستانها تولید فیلمهای اول دیجیتال فیلمسازان، توسط دفاتر انجمن به سازمان سینمایی وصول می شود و با اختصاص بودجه جداگانه به این بخش، حمایت از فیلمسازان فیلم اولی شهرستانها در انجمن سینمای جوانان ایران پیگیری خواهد شد.

هاشم میرزاخانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در رابطه با ماموریت جدید انجمن گفت: با توجه به جایگاهی که انجمن سینمای جوانان ایران در تهران وسراسر کشور پیدا کرده و همچنین تجهیز شدن دفاتر به امکانات تولید فیلم حرفه ای دیجیتال امکانات بالقوه تولید فیلم در شهرستان ها مهیا است و دیگر نیازی نیست یک فیلمساز برای ساخت فیلمش به تهران مراجعه کند و با صرف هزینه های هنگفت به تولید اثر بپردازد.

وی ادامه داد: با موافقت ریاست محترم سازمان امورسینمایی در دور جدید فعالیت های این سازمان ماموریت حمایت و تولید فیلم اول فیلمسازان سراسر کشور برعهده این انجمن قرار گرفته است.

میرزاخانی تصریح کرد به زودی دفاترانجمن که مسوولیت جمع آوری فیلم نامه های فیلم اولی شهرستان ها را برعهده خواهند داشت.

رییس هیئت مدیره انجمن در ادامه افزود: بر اساس دستور ریاست محترم سازمان سینمایی در سال حداقل ۵ فیلم اول دیجیتال در هشت منطقه فرهنگی کلید خواهد خورد و شاهد نمایش آنها در جشنواره بین المللی فیلمهای ویدیویی تهران خواهیم بود.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۵۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.