انجمن نقد ادبی و دانشگاه شیراز نشریه مشترک چاپ می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،‌ قرار است نشریه «مطالعات ادبیات فارسی» (Journal of Persian Studies) که مطالب آن به صورت تمام انگلیسی خواهد بود، با همکاری انجمن نقد ادبی و دانشگاه شیراز منتشر شود. سردبیر این مجله فریده پورگیو خواهد بود.

فراهم آوردن مقدمات و شروع فعالیت‌های مربوط به آماده‌سازی این مجله از سال گذشته آغاز شده است و همان‌طور که از نام آن مشخص است، شامل مطالبی در حوزه ادبیات فارسی برای انگلیسی‌زبانان خواهد بود و تحولات زبان و ادبیات فارسی، همچنین پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه ادبیات معاصر فارسی در آن به چاپ خواهد رسید.

درباره اعطای درجه علمی پژوهشی به این مجله نیز مذاکراتی انجام شده و قرار است پس از انتشار اولین شماره آن درباره اعطای این درجه به نشریه مذکور، تصمیم‌گیری شود.

در حال حاضر کارهای مربوط به آماده‌سازی اولین شماره مجله «مطالعات ادبیات فارسی» که به صورت دو فصلنامه چاپ خواهد شد، انجام شده و قرار است این مجله تا پاییز امسال منتشر شود.

صاحب امتیاز مجله «مطالعات ادبیات فارسی»‌ دانشگاه شیراز خواهد بود و این نشریه را با همکاری انجمن نقد ادبی ایران منتشر خواهد کرد.

استادان ادبیات فارسی که تعدادی از آن‌ها در خارج از کشور فعالیت‌ دارند و همچنین دیگر استادات زبان فارسی در داخل کشور با این مجله همکاری خواهند داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.