انجمن نویسندگان کودک صاحب کتابخانه الکترونیکی می‌شود

محسن هجری، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین جلسه هیات مدیره جدید انجمن در شب گذشته از تصویب دو طرح تازه در این جلسه خبر داد و گفت: طرح تاسیس کتابخانه الکترونیک انجمن یکی از این طرح‌ها بود که قرار شد تا پایان تابستان سال جاری به خود شکل اجرایی بگیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح که کلیات آن روز گذشته تصویب شد کتابخانه تخصصی الکترونیکی انجمن با استفاده از کتاب‌های پژوهشی و نیز کتاب‌هایی که صبغه نظری دارند ایجاد شود.

به گفته هجری با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از آثار پژوهشی در حوزه ادبیات کودک به صورت الکترونیکی وجود دارند هزینه‌ای در این زمنیه متحمل انجمن نمی‌شود. جدای از این تصمیم گرفته شد از فضای پایگاه اینترنتی انجمن نیز برای ایجاد این کتابخانه استفاده شود.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: تلاش داریم این کتابخانه در سه ماهه تابستان امسال عملیاتی و تاسیس شود و استفاده از آن نیز در فاز نخست مخصوص اعضا خواهد بود. برای استفاده سایر نویسندگان نیز در آینده تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

هجری در ادامه از تصویب برپایی دوره‌های آموزشی در انجمن برای فصل تابستان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی در تابستان امسال در همان موضوعاتی که در سال گذشته نیز بود، برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام و اجرای آن به زودی اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: هیات مدیره انجمن در جلسه دیروز خود تصمیم گرفت تا در فراخوانی از همه اعضاء و نیز سایر نویسندگان درخواست کند در صورت دارا بودن طرح‌هایی که بیم سرقت ادبی از آنها می‌رود با مراجعه به انجمن فرم مخصوصی را که اداره حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه صادر کرده است، دریافت و نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.