انجمن های علمی در مسیر جهاد علمی کار می نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

انجمن های علمی در مسیر جهاد علمی کار می نمایند و ویژگی بارز آن ها گروهی کار نمودن است.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  امروز طی سخنرانی در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی حرکت که در سالنمای همایش های بین المللی وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: یکی از بحث های امروز کشور ها پیشرفت علم است که البته دغدغه پیشرفت علم جزء امور مهم کشور محسوب می گردد و چنانچه با توجه iبه نام گذاری امسال جایگاه ویژه ای در حوزه علم باز شده که در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: هم اکنون شاهد هستیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی تلاش های بسیاری صورت گرفته  چنان چه انجمن های علمی iبه عنوان یکی از نهاد های دانشجویی، چندین سال است که تصویب شده و هر ساله شاهد رشد این نهاد در کشور هستیم.

دارا تصریح نمود: انجمن های علمی در مسیر جهاد علمی کار می نمایند و ویژگی بارز آن تیمی و گروهی کار نمودن است و خوشحال هستیم که اکنون این فضا فراهم شده است.

راه اندازی سامانه دریافت ابداعات و افتخارات انجمن های علمی دانشجویی

دارا در ادامه گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۴۰۰ انجمن علمی در کشور وجود دارد که نسبت iبه سال پیش ۱۳۰۰ انجمن علمی اضافه شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار و ۵۰۰ اثر iبه دبیر خانه پنجمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده که از ۸۰ دانشگاه کشور پژوهشگران آثار خود را ارسال نموده اند.

دارا تصریح نمود: امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی آثار ارسال شده iبه دبیر خانه بودیم که ۹۰۸ اثر از ۲۸ هزار اثر iبه مرحله ملی راه یافته و ۱۵۸ آثار نیز iبه عنوان آثار برگزیده معرفی شده اند.

وی خاطر نشان نمود: سامانه دریافت ابداعات و افتخارات در مجموعه علمی جهت ثبت اختراعات و ابداعات راه اندازی  می گردد که این امر یکی از وظایف اصلی انجمن های علمی محسوب می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.