انحراف و رسوخ افکار تکفیری تهدیدهای پیش روی انقلاب لیبی

آیت‌الله تسخیری:

آیت‌الله تسخیری در دیدار با علمای لیبی از انحراف و رسوخ افکار تکفیری به عنوان خطرهای پیش روی انقلاب لیبی نام برد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله تسخیری طی سخنانی در این دیدار که روز گذشته در تهران انجام شد، ضمن عرض خوش‌آمد به شخصیت‌های علمی و فرهنگی میهمان، پیروزی انقلاب لیبی در شکست دیکتاتور این کشور را تبریک گفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به سخن پیامبر مبنی بر این که سوره هود به دلیل وجود آیه “فاستقم کما امرت” مرا پیر کرده است، چالش های پیش روی انقلاب لیبی را متذکر و تصریح کرد: قرآن همواره مسلمانان را بر استقامت در راه خود دعوت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی هستند که می‌خواهند از این انقلاب سودجویی کرده و آن را از مسیر اسلامی آن منحرف کنند، تأکید کرد: علمای لیبی هشیارند و همه این توطئه‌ها را ناکام خواهند گذاشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از تأکید دولت انتقالی لیبی بر پایبندی به اسلام، گفت: طبیعی است که نقشه‌های فراوانی برای انحراف این انقلاب وجود دارد و شما می‌دانید که دشمن و در رأس آنها آمریکا برای پیشبرد اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کند.

آیت‌الله تسخیری از انحراف و رسوخ افکار تکفیری به عنوان دو خطر پیش روی انقلاب لیبی نام برد و افزود: همه ما امت واحدی هستیم که برای پیشبرد اهداف واحدی گام برمی‌داریم.

وی وجود اختلاف‌های فکری و اختلاف در اجتهاد را امری طبیعی دانست و تصریح کرد: مهم این است که همه ما به ارکان اسلام و ایمان معتقدیم لکن در برخی استدلال ها با هم اختلاف داریم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به این که خطر تحریف و تکفیر بسیار مهم است، از تفرقه به عنوان خطر سوم پیش روی این انقلاب نام برد.

وی در ادامه مردم لیبی را به وحدت و خودباوری فراخواند و افزود: رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود لیبی را “جزیره امان” خوانده بود که می‌توانست از طریق آن به آرزوهای خود دست یابد اما این انقلاب همه این آرزوها را برباد داد.

علمای لیبی نیز در سخنانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از انقلاب لیبی و مسئله فلسطین تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند: بهار عربی در نهایت به آزاد سازی فلسطین اشغالی منتهی شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.