انحصار خارجی ساخت ۲۶۴ قلم از قطعات جانبی تجهیزات صنعت نفت شکسته شد

رییس اداره تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، اظهارداشت: این تجهیزات شامل قطعات اصلی انواع کمپرسورهای گازی ، پمپ های نفت، نشت بندهای خشک و… می باشد.

‘عبدالعلی رادفرد’ اضافه کرد: انحصار ساخت بسیاری از این قطعات در دست شرکت های خارجی بود اما با توجه به تحریم ها و ضرورت نیاز داخل ، بخش تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با همکاری بخش خصوصی موفق به بومی سازی این قطعات شد.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت این قطعات توسط بخش خصوصی با ارایه نقطه نظرات متخصصان شرکت کارون آغاز و در زمان ساخت، آزمایش لازم برای تست و اطمینان از نحوه عملکرد مطلوب، توسط متخصصان تعمیرات این شرکت انجام گرفت.

رادفرد، اضافه کرد : با انجام این اقدامات، وابستگی صنعت نفت به بسیاری از قطعات مورد نیاز در تجهیزات اصلی فرآورش نفت و گاز، به خارج از کشور از بین رفته و متخصصان ایرانی به دانش ساخت این قطعات دست پیدا کرده اند.

وی ابرازامیدواری کرد که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ،حرکت بومی سازی قطعات صنعت نفت سرعت بیشتری به خود گیرد و در آینده نزدیک شاهد تولید تجهیزات اساسی صنعت نفت در داخل کشور باشیم.

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اهواز روزانه یک میلیون بشکه نفت تولید و به مبادی مصرف ارسال می کند.

شرکت کارون زیرپوشش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که نیمی از نفت تولیدی خود را به پایانه صادراتی و نیمی دیگر را برای مصرف داخلی به پالایشگاه های آبادان و تهران ارسال می کند.

گاز تولید شده در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نیز به شرکت ملی گاز تحویل می گردد.

ک/۳ ۷۱۵۳/۶۴۲/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۸۸۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.