انحصار داروی‌ پرفشاری ریه‌ شکسته‌شد

وی با بیان اینکه این بیماری آمار مرگ و میر بالایی دارد گفت: تنها تولید کننده این دارو در دنیا آمریکا بوده که قیمت این دارو برای مصرف یک سال بیمار دچار پرفشاری ریه پنجاه میلیون تومان بوده است که بسیاری از بیماران در دنیا نمی توانند این دارو را به خاطر قمیت بالا مصرف کنند، بنابراین با تلاش های محققان کشور از دو سال پیش تولید این دارو در دستور کار قرار گرفت که شش ماه پیش این دارو آماده شده که در طی یک ماه گذشته آخرین تست های این دارو نیز با موفقیت انجام شد که سازمان غذا و دارو به آن مجوز داد و در حال حاضر وارد بازار شده است.

باشگاه خبرنگاران : دکتر قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه امروز داروی بوسنتان که برای درمان پرفشاری ریه به مصرف می رسید توسط یک کارخانه ایرانی به تولید داخل رسیده است.
وی با بیان اینکه این بیماری آمار مرگ و میر بالایی دارد گفت: تنها تولید کننده این دارو در دنیا آمریکا بوده که قیمت این دارو برای مصرف یک سال بیمار دچار پرفشاری ریه پنجاه میلیون تومان بوده است که بسیاری از بیماران در دنیا نمی توانند این دارو را به خاطر قمیت بالا مصرف کنند،  بنابراین با تلاش های محققان کشور از دو سال پیش تولید این دارو در دستور کار قرار گرفت که شش ماه پیش این دارو آماده شده که در طی یک ماه گذشته آخرین تست های این دارو نیز با موفقیت انجام شد که سازمان غذا و دارو  به آن مجوز داد و در حال حاضر وارد بازار شده است.
قانعی عنوان کرد این دارو در درجه اول برای بیماران پرفشاری اولیه ریه است که شصت بیمار تحت درمان با این دارو قرار داشته اند که نتایج تحقیقات بسیار راضی کننده بود.
وی با تاکید بر اینکه گروهی از بیمارانی که بیماری مادرزادی قلبی هم دارند مشمول مصرف این دارو می شوند تصریح کرد: هفته آینده جلسه ای تشکیل خواهد شد که با توجه به اینکه این دارو درایران تولید می شود و قیمت آن ۴۰ درصد قیمت جهانی است امید می رود با هماهنگی های سازمان غذا و دارو تعداد بیشتری بیمار مشمول مصرف این دارو شوند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دز یک ماه مصرف آن چیزی حدود ۳۲۵ دلار برای مصرف کننده هزینه داشت ولی هم اکنون بیماران با ۴۰ درصد قیمت خارجی این دارو را می توانند تهیه کنند و امید می رود که تا یک سال آینده با توسعه بیشتر تولید این دارو قیمت دارو کمتر از قیمت امروز آن شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. سعید:

    داروی که اردشیر غفرانی کشف کرده را چطور میشه تهیه کرد

  2. مهناز آزادبخت:

    سلام دخترمن مشکل مادرزادی حفره بین بطن وفشارریه بالا داره آیا این دارو براش خوبه ؟چرا من خوندم که پرفسور اردشیر غفرانی دارویی برا پرفشاری ریه کشف کرده ولی تو آلمانشما میگید آمریکا ؟من چکار کنیم این دارو بدستمون برسه

    • سعید:

      داروی اردشیر غفرانی جدیدتر و بهتر هستش

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.