انحلال سه دانشگاه غیردولتی

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در خبر

مدیرکل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم ضمن اشاره iبه اسامی دانشگاههای غیر دولتی منحل شده از رشته های پرطرفدار در دانشگاههای غیر دولتی یاد نمود.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از مهر، غلامعلی نادری در دومین روز از همایش دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی که در دانشگاه شیخ iبهایی اصفهان در حال برگزاری است، گفت: دانشگاههای غیر انتفاعی آرادان سمنان و امام علی تهران (ع) و “دز” دزفول منحل شدند و دانشگاههای سنایی اصفهان، صنایع پژوهشی قزوین، بزرگمهر اصفهان، معصومیه قم و دنا در گچساران اخطار انحلال گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره iبه پرطرفدارترین رشته ها در دانشگاههای غیرانتفاعی گفت: رشته های فنی و مهندسی ، علوم انسانی و هنر پرطرفدارترین رشته ها در دانشگاههای غیر انتفاعی iبه شمار می روند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم ، قزوین بالاترین میزان اشباع دانشگاههای غیردولتی را دارد و اصفهان و خراسان بعد از قزوین بالاترین حد اشباع را iبه خود اختصاص داده اند.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره iبه تعداد افزایش موسسات غیردولتی از سال ۸۶ تاکنون گفت: در سال ۸۶ تعداد این موسسات ۲۰۴ عدد بود که در سال جاری iبه ۳۴۳ موسسه افزایش یافت که از این تعداد ۱۳ موسسه غیرفعال می باشند.
 

وی با اشاره iبه فزونی موسسات در بعضی استانهای کشور گفت: در استان آذربایجان باید ۱۱ موسسه ایجاد شود که هم اکنون ۱۶ موسسه فعالیت دارد. این تعداد در مازندران iبه جای اینکه ۱۰ موسسه باشد ۴۶ موسسه است.  در گیلان نیز ۲ تا ۳ برابر تعدادی که باید موسسه وجود داشته باشد، موسسات غیر انتفاعی رشد نموده اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.