اندروید امن تر از آیفون است؟!

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

رییس گوگل، اریک اشمیت در سمپوزیومی گفته است که اندروید بسیار امن تر از آیفون است. این گفته او تعجب و خنده حاضرین را در بر داشته است.

مدیر عامل گوگل اریک اشمیت دارای توانایی فوق العاده ای در بالا بردن ابروی مخاطبین از روی تعجب در کنفرانس های عمومی است. رییس شرکت در Gartner Symposium/ITxpo اظهار داشت که اندروید دارای برتری امنیتی در مقایسه با آیفون اپل است. در کامنت های گزارش شده توسط ZDNet، اشمیت به یک سوال از تحلیلگر گارنتر David Willis پاسخ می دهد:

ویلیس: ” اگر شما از مردم نظرسنجی کنید در بسیاری از نظرات آن ها می بینید که می گویند اندروید گوگل پلت فرم اصلی آن ها نیست… زمانی که شما دربارهٔ اندروید می گویید، مردم می گویند، یک لحظه صبر کنید، اندروید امن نیست”

اشمیت: ” امن نیست؟ اندروید امن تر از آیفون است”

گزارش های انتشار یافته نشان می دهد که این پاسخ، صدای خنده حضار را در بر داشته است. گرچه اشمیت ظاهرا به طور مستقیم توضیحی نمی دهد اما به فعالیت های دستگاه Android’s billion-plus و تست های امنیتی سخت گیرانه اشاره کرد.

اشمیت همچنین با اشاره به یکپارچگی Play store گوگل، این انتقاد را که اندروید یک سیستم عامل تکه تکه است را رد کرد. او گفت: “با اندروید ما توافقی با تهیه کنندگان داریم که آن ها فروشگاه اندروید را سازگار و بروز نگه دارند و این یک موفقیت بزرگ برای اندروید است.” بررسی های اخیر دولت آمریکا نشان می دهد که فقدان یک مسیر ارتقا برای بسیاری از دستگاه های اندرویدی می تواند یک خطر برای ورود مخرب ها باشد. اما اشمیت معتقد است که “نکته کلیدی” این است که “زمانی که شما یک تلفن اندروید می خرید برنامه ها سازگار باشند”.

اشمیت در پایان جلسه هنگامی که دربارهٔ سایر موضوعات شامل آینده ایمیل، انتظارات حریم خصوصی کاربران و احتمال ورود Google Now در تجارت گفت: “شما با جی میل، کروم و اندروید بسیار بیشتر از تصور خود شاد می باشید”!!!


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.