اندروید هنوز هم از iOS اپل جلوتر است

۱۷فروردین۱۳،

اندروید هنوز هم از iOS اپل جلوتر است

اندروید همچنان از iOS اپل جلوتر است. سیستم‌عامل اندروید گوگل در سه ماه قبل از فوریه امسال صاحب ۵۱٫۷ درصد از بازار آمریکا بوده است و سهم iOS از این بازار به ۳۸٫۹ درصد رسیده است.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، جی‌اس‌ام‌‌آرنا نوشت : شرکت تحقیقاتی comScore مطالعه گسترده‌ای را برای مشخص کردن میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا انجام داد و در پایان دریافت که میزان استفاده از سیستم‌عامل iOS اپل در این کشور طی دوره زمانی سه ماه قبل از فوریه ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

شرکت اپل با رشد ۳٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هم‌اکنون صاحب ۳۸٫۴ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا است و با این اتفاق توانسته است بیشترین سهم از این بازار را به خود اختصاص دهد.

نزدیک‌ترین رقیب اپل در این بازار سامسونگ است که در دوره زمانی یاد شده با رشد یک درصدی موفق به تصاحب ۲۱٫۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا شد.

گفته می‌شود سه شرکت دیگری که در جمع ۵ تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا بوده‌اند، محصولات خود را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید وارد بازار می‌کردند که البته هر سه آن‌ها با کاهش سهم خود در این بازار مواجه شدند.

این سه شرکت که موقعیت آن‌ها نسبت به قبل هیچ تغییری نکرده است به ترتیب شامل HTC، موتورولا و ال‌جی می‌شوند، اما در بخش سیستم‌عامل اندروید همچنان از iOS اپل جلوتر است. سیستم‌عامل اندروید گوگل در سه ماه قبل از فوریه امسال صاحب ۵۱٫۷ درصد از بازار آمریکا بوده است و سهم iOS از این بازار به ۳۸٫۹ درصد رسیده است.

در این فرآیند سیستم‌عامل ویندوز فون توانسته است خود را به رقبا نزدیک‌تر کند و فاصله‌اش را با سیستم‌عامل بلک‌بری کمتر سازد. سیستم‌عامل سیمبین هم که دیگر روی هیچ گوشی هوشمند نصب نمی‌شود و نوکیا آن را پشتیبانی نمی‌کند، همجنان ۰٫۵ درصد بازار آمریکا را در دست دارد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.