اندروید چهار ساله شد!

شاید باورش کمی دشوار باشد ولی چهار سال پیش در چنین روزی، اولین نسخه SDK سیستم عامل اندروید در وب بلاگ Android Developers منتشر گردید. در آن زمان، هیاهوی زیادی برای انتشار اولین گوشی اندرویدی یعنی T-Mobile G1 برپا بود.

این اتفاق دقیقا دو ماه پس از عرضه iPhone 3GS رخ داد و در آن زمان، آیفون رقبای زیادی نداشت. یک ماه پس از انتشار Android 1.0 SDK، گوشی T-Mobile G1 وارد بازار شد. Andy Rubin، بنیان‌گذار سیستم عامل اندروید، اعلام کرد که عرضه نسخه اول این سیستم عامل به دلیل تداخل تعطیلات کریسمس، کمی با عجله صورت گرفت.
T-Mobile G1 گوشی کاملی نبود. این گوشی برنامه پخش ویدئو نداشت و دوربین آن نمی‌توانست فیلم‌برداری کند. مدتی بعد، نسخه ۱٫۵ اندروید با نام کیک فنجانی عرضه شد که پیشرفت چشمگیری در قابلیت‌های این گوشی ایجاد کرد.
می‌توان گفت از نسخه ۲٫۰ بود که اندروید توانست به عنوان یک سیستم عامل موبایل بسیار خوب، بدرخشد. این نسخه برای اولین بار بر روی گوشی Motorola DROID عرضه شد و این گوشی را به یک رقیب جدی برای آیفون تبدیل کرد.
امروز پس از چهار سال، نسخه ۴٫۱٫۱ این سیستم عامل با نام Jelly Bean عرضه شده است که بر روی گوشی‌هایی نظیر Samsung Galaxy Nexus و تبلت Nexus 7 از آن استفاده می‌شود.
طبق آخرین گزارشات، تا به امروز ۴۸۰ میلیون گوشی اندرویدی تولید شده و روزانه ۱٫۳ میلیون دستگاه فعال می‌شوند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.