اندورید اپل را از بازار جهانی گوشی هوشمند و رایانه لوحی خارج می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بررسی‌های تازه کارشناسان نشان می‌دهد که در بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی نسبت به دیگر محصولات الکترونیکی بیشتر است و کاربران جهانی این دستگاه‌ها را بر دیگر محصولات موجود در بازار ترجیح می‌دهند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هر دو محصول یاد شده برای اولین بار با طراحی "استیو جابز"(Steve Jobs) مدیرعامل اسبق شرکت اپل نزد کاربران جهانی محبوبیت فراوان پیدا کردند. اما این روزها رقبای اپل گام‌های بلندتری در این زمینه برمی‌دارند و این طور که کارشناسان توضیح داده‌اند، سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید موفق شده است در هر دو بخش گوشی هوشمند و رایانه لوحی بیشترین محبوبیت را در بازار جهانی کسب کند.
 
کارشناسان مرکز Harris Interactive برای بررسی تازه خود ۲۲۴۲ بزرگسال را بین تاریخ ۱۷ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴ مورد نظرسنجی قرار دادند.
 
در پایان این نظرسنجی مشخص شد که ۵۴ درصد آمریکایی‌ها گوشی هوشمند دارند که این رقم برای آپریل ۴۹ درصد و برای ژانویه امسال ۴۶ درصد گزارش شده بود.
 
از بین تمام گوشی‌های هوشمندی که مورد استفاده قرار می‌گیرند ۳۰ درصد مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید فعالیت می‌کنند که این رقم برای ماه‌های آپریل و ژانویه امسال به ترتیب ۲۶ و ۲۳ درصد گزارش شده بود.
 
همچنین مشخص شد که ۲۳ درصد صاحبان گوشی هوشمند از مدل‌های مختلف آیفون استفاده می‌کنند که رقم یاد شده در ماه‌ها آپریل و ژانویه ۲۰۲۴ به‌ترتیب ۲۲ و ۲۱ درصد گزارش شده بود.
 
کارشناسان اعلام کردند که iPad در آمریکا همچنان محبوب‌ترین رایانه لوحی محسوب می‌شود، اما سامسونگ و گوگل دو شرکتی می باشند که عرصه را بر این محصول تنگ کرده اند و کم‌کم آن را از میدان خارج می‌کنند.
 
در بخش رایانه‌های لوحی گفته شد که ۳۸ درصد آمریکایی‌هایی از انواع مختلف این محصول استفاده می‌کنند که این رقم برای ماه آپریل ۳۳ درصد اعلام شده بود.
 
کارشناسان می‌گویند ۱۷ درصد مردم آمریکا انواع مختلف رایانه لوحی iPad را در اختیار دارند، ۱۰ درصد از مدل‌های مختلف رایانه لوحی Kindle Fire آمازون استفاده می‌کنند و ۶ درصد هم انواع مختلف رایانه‌های لوحی Galaxy سامسونگ را در اختیار گرفته‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.