اندونزی از فناوری تلفن همراه برای مقابله با ایدز استفاده کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر بهداشت‌اندونزی گفت: با بهره‌گیری از فناوری تلفن همراه می‌توان اطلاعات مورد نیاز مردم برای مبارزه با ویروس اچ.آی.وی و بیماری ایدز را به آنها ارائه داد و این بیماری را در کشور کنترل کرد.
 
به گزارش «ایرنا» به نقل از روزنامه جاکارتا پست، نفیسه مبوی در آیین رونمایی از نرم‌افزار کاربردی کسب اطلاعات بهداشتی در جاکارتا گفت: عوامل فرهنگی یکی از علل گسترش بیماری ایدز و ویروس اچ.آی.وی است و بعضی از مردم به دلایل فرهنگی مایل نیستند به مراکز مشاوره ایدز مراجعه کنند.
وی افزود: با استفاده از فناوری تلفن همراه می‌توان اطلاعات موردنیاز مراکز مشاوره ایدز و آزمایش ویروس اچ.آی.وی را به مردم ارائه داد. همچنین با بهره گیری از این فناوری، می‌توان اطلاعات مربوط به این بیماری و ویروس را در اختیار مردم قرار داد و به این وسیله موضوع نقش عوامل فرهنگی را در گسترش بیماری ایدز کاهش داد.
وزیر بهداشت‌اندونزی گفت: در نظر داریم به عنوان اولین کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه از فناوری تلفن همراه برای تحقق اهداف توسعه هزاره سوم سازمان ملل متحد در مقابله با بیماری ایدز و ویروس اچ.آی.وی استفاده کنیم و آن را گسترش دهیم.
اهداف توسعه هزاره سوم سازمان ملل متحد هشت هدف را نشانه گرفته که از بین بردن فقر شدید و گرسنگی، دستیابی به آموزش ابتدایی همگانی، گسترش و ترویج برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان، کم کردن نرخ مرگ و میر کودکان، بهبود سلامت مادران، مقابله با ایدز، مالاریا، و دیگر بیماری‌ها، تضمین پایداری محیط زیست و گسترش مشارکت جهانی از جمله آنها است.
اهداف توسعه هزاره سوم سازمان ملل متحد به تایید ۱۸۹ کشور عضو سازمان ملل متحد و ۲۳ سازمان بین‌المللی رسیده است. این اهداف باید تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی محقق شوند. مبوی با بیان اینکه نسل جوان فناوری نوین را به درستی می‌شناسد، گفت: فناوری نوین فرصتی فراروی دولت‌ها است تا اطلاعات بهداشتی را در اختیار نسل جوان قرار دهد.
اندونزی براساس فهرست کشورها برپایه تعداد استفاده‌کنندگان از تلفن همراه، پس از چین، هند، آمریکا، روسیه و برزیل در رده ششم قرار دارد. ایران در این فهرست در جایگاه ۱۳ قرار دارد. بسیاری از کشورها در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از فناوری نوین، سطح آگاهی شهروندان را افزایش داده‌اند که بهداشت الکترونیک در کنار دیگر خدمات الکترونیکی از جمله آنها است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.