اندیشه فولادوند: مدیریت ضعیف، سبب شده از سینما فاصله بگیرم

۲۲م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، در نشست خبری نمایش «چاله»، این بازیگر با اشاره به اینکه همیشه عاشق سینما بوده است، گفت: «با اینکه ما برای داشتن نقد اجتماعی و آزادی بیان در سینما تلاش‌های بسیاری کردیم، اما به سبب مدیریت‌های ضعیف، فضای کار هر روز آشفته‌تر می‌شود و آدم‌هایی مانند من ترجیح می‌دهند پیشنهاد بازی در فیلم‌ها را رد کنند و از سینما فاصله بگیرند.»

او تاکید کرد: «نسل جوان امروز پر از ایده و خلاقیت است که باید با مدیریت درست پرورش یابد و پیشرفت کند. اگر این گونه نشود، هنرمندان نسل ما در میانسالی به عزلت‌نشینی و خودکشی کاری روی می‌آورند.»

فولادوند با اشاره به اینکه در سال‌های قبل این جرات را در خود نمی‌دیده که روی صحنه بازی کند، اضافه کرد: «با اینکه از زمانی که در سینما فعال شدم، پیشنهادهای تئاتری داشتم، اما به دلایل مختلف قبول نمی‌کردم. البته امسال که نمایشنامه آقای بیرقی را خواندم، به نظرم متفاوت آمد و برای همین بازی در آن را پذیرفتم.»

عمار تفتی و اندیشه فولادوند در صحنه ای از نمایش «چاله»

در ادامه این نشست، سهیل بیرقی، نویسنده و کارگردان نمایش «چاله» نیز در باره ویژگی‌های متن کار توضیح داد: «من زندگی واقعی و واقعیات روزمره و محاوره‌های مردم را دوست دارم، بنابراین تلاش کردم این نمایش هم از جنس گفتگوهای روزمره باشد. محور اصلی نمایشنامه بر اساس ۳ خواب مشترک و افتادن در جایی نامعلوم شکل گرفته که البته در جریان تمرین‌های کارگاهی ما قوام یافت.»

او با اشاره به اینکه نمایشنامه و اجرای «چاله» هیچ ممیزی نداشته است، افزود: «فکر می‌کنم در این نمایش حس و نگاه تازهی به خیانت و زندگی زناشویی وجود دارد. در ۱۰ شبی هم که اجرا رفته‌ایم، سالن همیشه پر بوده است و تماشاگران از کار استقبال کرده‌اند.»

عاطفه نوری، دیگر بازیگر این نمایش هم در سخنانی گفت: «من آدم کم‌کاری هستم و فضای نمایش، فیلم یا سریال  و البته نقش باید مرا وسوسه کند تا آن را بپذیرم. در نمایش «چاله»، اتفاقی که سبب تازگی کار می‌شود، تلاش بیرقی برای نشان دادن برشی ساده از زندگی است.»

نشست خبری نمایش «چاله» با حضور عمار تفتی، سهیل بیرقی، عاطفه نوری و اندیشه فولادوند

او ادامه داد: «حضور در نقش‌هایی را که امکان تجربه‌شان در زندگی روزمره سخت است یا جای آن‌ها بودن بهای گزافی دارد، همیشه دوست داشته‌ام که بازی در نمایش «چاله» اوج این لذت است.»

عمار تفتی هم که در نمایش «چاله» بازی می‌کند، در باره حضور دوباره‌اش روی صحنه توضیح داد: «چیزی که سبب شد من در انتخاب این کار تردید نکنم، جدای از قصه و توانایی کارگردان و بازیگران نمایش، ‌ فضای بد حاکم بر تلویزیون است. در چند ماه قبل پیشنهادهای بد و ضعیفی داشتم و به دنبال راهی بودم تا از آن جریان‌ها فاصله بگیریم که «چاله» بهترین فرصت بود.»

نمایش «چاله» با کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی در تماشاخانه «پارین» واقع در زعفرانیه خیابان فلاح، ‌ موزه تماشاگه زمان در حال اجراست.
۵۷۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.