انرژی باد برای تولید انرژی

دو تحقیق مستقل نشان می دهد که در سال ۲۰۳۰ انرژی باد پاسخگوی تقاضای جهانی برای تولید انرژی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، گردش بادها در جهان تا سال ۲۰۳۰، می تواند به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برای برق پاسخ دهد.
 
آنچه که توسط دو مطالعه مستقل نشان داده شده است، در حال حاضر سطح ۱۸۰۰۰ میلیارد وات (۱۸ تراوات) را نشان می دهد.
 
گزارش این مطالعه برای اولین بار در مجله فرهنگستان علوم ایالات متحده، PNAS، که توسط مارک جاکوبسون از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، هماهنگ شده و دوم در مجله طبیعت تغییر آب و هوا به رهبری کیت مارول، آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور منتشر شده است. هر دوی این بررسی ها تاییدی بر پتانسیل انرژی باد برای برآوردن نیازهای انرژی زمین است.
 
براساس این گزارش، انرژی باد، به عنوان منبع اصلی برق تولید گازهای گلخانه ای را نزدیک به صفر می رساند، و انرژی استخراج شده از توربین بر روی سطح قرار داده شده ، اما باد در ارتفاعات بالا، به طور کلی پایدار تر و سریع تر شده است.
 
مطالعه استنفورد، به طور خاص، بر اساس داده ها یک مدل نظری سه بعدی، از اتمسفر و حرکت بادها، ساخته شده است که تجزیه و تحلیل تاثیر استخراج انرژی از توربین های بادی در مقیاس جهانی مشتق شده است به دست آمده است.
 
 نویسندگان محاسبه قدرت باد استخراج شده در ۱۰۰ متر ارتفاع، ارتفاع توپی توربین های بادی و معمولی، ۱۰ کیلومتر از زمین، موقعیت جریان جت، که می تواند توسط توربین های بادی که در هوا قرار داده شده مورد سوء استفاده قرار گیرد.
 
به گفته تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد مقدار انرژی که می تواند از توربین های بادی استخراج شود، با تعدادی از توربین افزایش می یابد، اما تنها تا یک نقطه اشباع، فراتر از آن هیچ توربین اضافی به انباشت بیشتر قدرت افزایش نمی دهد.
 
 این اشباع بالقوه در مقیاس جهانی در حدود ۲۵۰ تراوات ایستاده بود، ۱۰۰ متر ارتفاع، حدود ۸۰ تراوات، ۱۰۰ متر بر روی زمین و در اقیانوس در سواحل قطب جنوب، و حدود ۳۸۰ تراوات تا ۱۰ کیلومتر ارتفاع در جریان جت قرار دارد. “هیچ مانعی وجود ندارد.گرفتن نیمی (حدود ۵٫۷۵ تراوات) و یا انرژی باد بر روی زمین مبتنی بر انرژی پاک تا سال ۲۰۳۰ مورد مصرف قرار خواهد گرفت.
 
پژوهش منتشر شده در مجله طبیعت تغییر آب و هوا نشان می دهد که نیروی باد بر روی سطح می تواند ۴۰۰ تراوات تا ۱۸۰۰ تراوات در ارتفاع بالا صعود خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.