انرژی های نو فرصت های جدید شغلی ایجاد می کند

‘کوروش پرند’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: هم اکنون کمیته آینده نگاری و کارگروه آینده پژوهی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای فعال است، این کمیته موظف به شناسایی فناوری های روز و دهه های آینده می باشد.

وی با بیان اینکه ، کمیته آینده نگاری برای مشاغل ایجاد شده استاندارد ها را طراحی کرده و به آموزش مربیان اقدام می کند.افزود: در حوزه انرژی های نو آینده پژوهی انجام و فرصت های شغلی جدید برای جمعیت فعال شناسایی می شود.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهارتهای پیشرفته در کارگروه آینده نگاری برای مردم فرهنگ سازی خواهد شد.

وی معتقد است: در صورتی که برای تعریف مشاغل نو شناسایی و فرهنگ سازی به نحو شایسته ای انجام نشود ، بی تردید آن کار به ثمر نخواهد نشست.

پرند تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برنامه هایی برای فرهنگ سازی مشاغل نوین در این سازمان پیش بینی کرده است .

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان اظهار داشت: هنوز میزان اشتغال حاصل از انرژی های تجدید پذیر در کشور پیش بینی نشده است اما به طور یقین با توسعه فرهنگ استفاده از این نوع انرژی مشاغل نوین بسیاری در کشور ایجاد می گردد.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۳۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اردلان حمیدزاده:

    مطابق معمول ، مطلب کاملا” شعاری و کلیشه ای و پر از اگر و اما و به شرطها و شروطها بود که اینطوری به گرد پای پیشرفتهای دنیا نمیرسیم. لطفا” اجرایی نگاه کنید و انجام بدید. مایل به همکاری هستم. تلفن همراه ۰۹۱۹۲۷۵۳۱۵۴

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.