انزوا ارمغان تشنج های کودکانه

فروردین ۱۴۰۳

اغلب کودکان وقتی در اجتماع تشنج را تجربه می کنند احساس شرمساری و تنهایی به آنها دست می دهد.

محمدعلی اکبریان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد کودکان مبتلا به صرع در مدرسه اظهار کرد: اختلالات سطح هوشیاری، تشنج در صورت یا اندام ها، کبودی و حالات ضعف و در سطح پیشرفته تر حرکات لرزشی یکطرفه، فراموشی و از خود بیخود شدن از علائم بروز صرع است.

وی در خصوص تاثیر داروها و حملات تشنج بر کودک خاطرنشان کرد: مصرف داروهای صرع سبب بروز کاهش تمرکز و نتیجه گیری و بیش فعالی شده و کمی خواب آلودگی ایجاد می کند. ممکن است کودک در مدرسه دچار مشکل نشود، اما با شناخته شدن و کنترل از طریق مصرف دارو و بالابردن سطح آگاهی والدین و معلمین دربارهٔ بیماری صرع به کودک بیشتر کمک می گردد.

وی اظهار کرد: اغلب کودکان وقتی در اجتماع تشنج را تجربه می کنند احساس شرمساری و تنهایی به آنها دست می دهد. اعتماد به نفس آنها کاهش یافته و خود را کم ارزش تلقی خواهند کرد.

درصورت عدم تطابق کودک رفتارهایی مانند بیش فعالی، اضطراب یا رفتارهای تهاجمی ایجاد شده که منجر به جدایی کودک از همکلاسی ها می گردد.

اکبریان با اشاره به اینکه عامل ژنتیکی، وراثتی و در بعضی مواقع در یک خانواده بیشتر سبب بروز صرع می گردد، افزود: میزان ابتلا به صرع در ایران ۱٫۶ درصد، در هند ۲٫۲ درد و در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن به سبب پیشگیری در دوران بارداری از عوامل بروز این بیماری زیر یک درصد است.

وی گفت: مادران با مراقبت بیشتر در هنگام شب و کنترل تغذیه و مواد غذایی خاص که ممکن است سبب بروز تشنج در کودکان شود، می توانند در کنترل صرع و بهبودی آنها موثر باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.