انسان در جستجوی آینده ی خیالی

۱۴ام بهمن ،

همیشه انسان ها به دنبال آینده ی خود می باشند، وقتی انسان به دنبال وقایع خیالی که قرار است در آینده برای وی رخ دهد، ناخواسته و دچار خیالبافی و خرافات می شود و افکارش را تحت تأثیر قرار می دهد.

ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: به طور کلی انسان ها تمایل داشتند که چیزهایی که سبب آن را نمی دانند بررسی و سبب آن را کشف کنند و از طرف دیگر اگر نسبت به موضوعی هم ناآگاهی داشتند و نمی توانستند سببش را به علل ماورایی ربط دهند به همین دلیل عده ای اشخاص سودجو و موقعیت طلب سعی کردند با ارائه افکاری که پایه ای در واقعیت نداشت این اشخاص را فریفته و مورد سوء استفاده قرار دهند و از اینجا بود که ریشه خرافات آغاز شد.
انسانی که علاقمند به آینده وقایع آن است خود را در اختیار اشخاص سودجو قرار می دهد تا آنها با اتفاقات دروغ آینده اش را پیش بینی کنند و خرافات در همچین زمانی برای فرد شکل می گیرد.
ابراهیمی مقدم افزود: خرافات زمانی شکل می گیرد که اشخاص نسبت به پاسخ یک سوال دلیل قانع کننده ای نداشته باشند و کسانی هم ذهن انان را تشویق و از طرف دیگر فرد بدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل خود را درگیر خرافات می کند.
وی تصریح کرد: فرد به دلیل احساس نادرستی که از بعضی خرافات به دست می آورد تقدیرش را به دست آینده ی پوچ و توخالی می سپارد و به دلیل باور نداشتن به اینکه فال و انواع آن همه خرافاتی بیش نیستند همه سرنوشت خود را در آن جستجو می کنند.
افراد خرافاتی باید خود را درمان کنند تا خیالبافیشان کاهش پیدا کند و با تفکر درست این اندیشه خیالی را از بین ببرند تا دیگر اشخاص سودجو نتوانند با نقاب های دروغین اشخاص را به مسخره کنند و خرافات را در ذهن آنان رواج دهد.
این روانشناس افزود: بیشتر اشخاص به دلیل باور نداشتن بیماری اقدام به درمان نمی کنند تا احتمال درمان درآنها کاهش یابد.
وی یادآور شد: با روانشناسی و راهکارهای شناختی و رفتارهای سالم و ترویج اطلاعات درست برای برطرف کردن اقدامات خرافی می توان اقدام کرد.
وقتی انسان خود سازنده ی تقدیر خویش است چرا با خرافات و خیالهای پوچ ذهن خود را مسموم کند و آینده اش را به دست انسان های سودجو قرار دهد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.