انسجام اسلامی از مرحله تئوری فراتر نرفته است!

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۰۴:۲۵:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس گفت: اتحاد، همگرایی و انسجام کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی یک امر ضروری و لازم است.  
به گزارش خبر گزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، جمال رجب سید بی در حاشیه بازدید از آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اتحاد و همسویی کشورهای اسلامی بدون شک تأثیر زیادی در معادلات جهانی دارد.
 وی ادامه داد: اگرانسجام و همگرایی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی،نظامی وفرهنگی موردتوجه کشورهای اسلامی قرارگیرد، می تواند نقش وجایگاه این کشورها را درعرصه بین الملل ارتقاء دهد.
استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس با تاکید بر ضرورت اتحاد کشور های اسلامی در عرصه های مختلف عنوان کرد: انسجام وهمگرایی اسلامی تا به حال ازمرحله تئوریک فراترنرفته ولباس عمل نپوشیده است.
وی خاطرنشان کرد: اختلافات وناهمگونی های حاکم در بین کشورهای اسلامی علاوه بر این که این کشورها را درنظام بین المللی به عنوان بازیگران غیرتأثیرگذارجلوه می دهد، موجب عقب ماندگی علمی جوامع اسلامی نیز شده است.
استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس اضافه کرد: کشورهای اسلامی تنها زمانی می توانند ازاین انفعال درآمده و نقش مثبتی را ایفاکنند که بتوانند برنامه های مشخص، هدف واستراتژی واحدی را دنبال کنند.
وی با بیان این‌که قرآن ما را دعوت کرده تا حقایق آسمان و زمین را دریابیم افزود: امروز به تربیت جدیدی به منظور بررسی تمدن اسلام نیاز داریم.
بر اساس اعلام روابط عمومی آستانه مقدسه، وی در پایان با اشاره به بیداری اسلامی ، یاد آورشد: تکیه عقل فردی و غفلت از عقل اجتماعی و گروهی از جمله، موانع پیشرفت بیداری اسلامی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۶۲۵۱۲۹۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.