انسداد شریان خونریزی دهنده کلیه از طریق کویل انجام شد

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۵:۱۰:۱۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

برای نخستین بار در استان هرمزگان؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- برای نخستین بار در استان هرمزگان عمل انسداد شریان خونریزی دهنده کلیه از طریق کویل در مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس  انجام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  فوق تخصص اینترونشن در این ارتباط گفت: بیمار ۴۶ ساله ای که با خونریزی شریان کلیه به دنبال عمل PCNL  به مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی انتقال داده شده بود تحت عمل انسداد شریان کلیه از طریق کویل قرار گرفت.
“احمد نور عبدی” افزود: بیمار دچار افت شدید فشار خون و همچنین افت هموگلوبین بود تا حدی که هموگلوبین بیمار حدود ۳ بود و مدوام خون دریافت می کرد.
این فوق تخصص جراحی اینترونشن بیان کرد: در شرایطی که در اثر عدم کنترل خون ریزی بیمار باید تحت عمل نفرکتومی قرار می گرفت و کلیه سمت راست بیمار که خونریزی داشت به طور کامل برداشته می شد بیمار را کاندید عمل انسداد شریان کلیه با کویل قراردادیم که طی این عمل از طریق بی حسی موضعی و بدون بیهوشی از راه شریان فمور کتتر وارد کلیه شد و با تزریق ماده حاجب رگ خونریزی دهنده مشخص و از طریق کویل رگ خونریزی دهنده مسدود شد.
وی یاد آور شد: حساسیت این عمل تا حدی بالا بود که کوچکترین اشتباه جراح در هدایت کویل به سمت شریان خونریزی دهنده باعث آمبولی و کلاپس شدن یکی دیگر از شریان ها می شد که با خطرات غیر قابل جبرانی همراه بود ، همچنین در صورتی که بیمار تحت عمل انسداد شریان کلیه از طریق کویل قرار نمی گرفت قطعا” کلیه خود را از دست می داد.
گفتنی است: در حال حاضر بیمار با حال عمومی بسیار خوب و هموگلوبین ۱۱ درحالی که خونریزی شریان کلیه به طور کامل قطع شده است از مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی ترخیص شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۵۲۲۰۶۵۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.