انسداد مرز عراق در صورت لزوم تمدید می شود/ برگزاری انتخاباتی آرام در مناطق مرزی

۲۴خردادماه،

فرمانده مرزبانی ناجادر خصوص انسداد مرز عراق گفت:این تصمیم براساس تدبیر شورای تامین و براساس شرایط استان ها،گرفته شد و فعلا تا فردا این تعطیلی ادامه دارد و در صورت ضرورت ممکن است تمدید نیز شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ سردار ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا، در خصوص آخرین وضعیت مرزهای کشورمان گفت: به حمدالله تا این لحظه که وضعیت استان های مرزی کشور رصد می شود، هیچ مورد ناامنی در کشور نداشته ایم و رای گیری در حوزه های انتخاباتی در مناطق مرزی با آرامش کامل در حال انجام است.
 
وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مرزبانی در پایش مناطق مرزی، یادآور شد: از ۲ ماه قبل به تدریج، کنترل مرزها را افزایش دادیم و از چند روز قبل نیز به طور کامل همکارانم حدود ۹ هزار کیلومتر مرزهای آبی و خاکی را تحت کنترل در آورده اند تا بتوانند امنیت را به طور کامل به خصوص در ایام انتخابات برقرار کنند.
 
فرمانده مرزبانی ناجا، یادآور شد: مناطقی که احتمال عبور اشخاص داده می شد، شناسایی و نیروها در آن مستقر شدند، علاوه براین تمامی تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی که از قبل آماده شده بودند، در مناطقی که بیشتر ضرورت داشت بکارگیری شدند.
 
به گفته این مقام انتظامی در چند روز قبل در مناطق شمال غرب و غرب کشور اشخاصی قصد نزدیک شدن به مرزهای کشور را داشتند که با واکنش سریع نیروهای مرزبانی روبرو شدند و از ورود آنان به داخل کشور جلوگیری شد.
 
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص مسدود شدن مرز عراق نیز گفت: این مسئله امری متداول است و تمام کشورها در مقاطعی که برنامه ویژه ای را به اجرا در می آورند، تردد و ترانزیت در برخی از مرزها را بنا به اقتضا متوقف می کنند؛ در اجلاس سران غیرمتعهدها نیز این امر اجرا شد.
 
ذوالفقاری افزود: این تصمیم براساس تدبیر شوراهای تامین و براساس شرایط استان ها، گرفته شد ضمن اینکه از قبل با مرزبانان کشور مقابل ملاقات و مذاکره شد.
 
فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص زمان بازشدن مرز عراق به خبرنگار پلیس اظهار داشت: در صورتی که مورد خاصی نباشد براساس هماهنگی شورای تامین استان ها، بازارچه ها باز و تردد در مرزهای رسمی نیز انجام می شود؛ فعلا تا فردا این تعطیلی ادامه دارد و در صورت ضرورت ممکن است تمدید نیز شود.
 
وی همچنین یادآور شد: بخشی از نیروهای مرزبانی در کنار عزیزانمان در نیروی انتظامی، در بحث امنیت حوزه های رای گیری بکارگیری شدند و بخشی از نیروهای مرزی ما نیز در آمادگی کامل قرار دارند تا هرکجا که لازم باشد چه در مرز و چه در استان ها مرزی برای کمک در تامین امنیت بکارگیری شوند.
 
سردار ذوالفقاری در پایان از تمامی مرزبانان غیور به خصوص مرزنشینان که کمال همکاری در تامین امنیت انتخابات را دارند تشکر کرد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. جمال قادری آزاد:

    باتوجه به اینکه مرز پیرانشهر شاهراه ونبض دوم اقتصاد کشورمان می باشدومقام اول دراستان ودوم درایران بلحاظ صادرات وواردات ویکی از پتانسیلهای اشتغالزایی ورشد ونمو قطب اقتصاد بوده ودربخش سرمایه گذاری خارجی بسیار مهم وبسیاری از اقشار جامعه در بخشهای اقتصادی.مجتمعهای تجاری.ماشینهای باری.شرکتهای تعاونی.سرمایه گذاری وحداقل یک میلیون نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم مشغول کار می باشند که این امر وانسداد مرز تمرچین.حاج عمران کلیه سیاستهای مذکور را بهم زده.اغلب مردم بیکار.سرمایه گذاریها راکد.ماشنهای باری که اغلب از بانک وام گرفته بودند که امرار معاش نمایند به بانکها بدهکار وماشینها در پارکینگهای داخل شهر استهلاک میشوند ویا پارک بان باید پرداخت نمایند که موجبات نارضایتی معیشتی را درپی دارند.حال با این موارد مذکورکه بر ناامن بودن پایداری اقتصادی ضربه ای بزرگ بر پیکره اقتصاد در منطقه وکشور وکشورهای همسایه قرار میدهد.تقاضاداریم قبل از وقوع وضعیت بد اقتصادی مساعدت نمایند مرز پیرانشهر باز گشایی تا اقتصادشهر وکشور ومعضل بیکاری همگام با فرامین رهبری درسال فرهنگ واقتصاد باعزم ملی ومدیریت جهادی تکاپو ورشد یابد.انشاا…سربلندی ما پایدار اقتصاد کشورمان می باشد.باتشکر.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.