انصاری: نگاه خوبی به سرپرستان ۳ وزارتخانه در مجلس بوجود آمده است

ایران > دولت– ممتازنیوز:
معاون پارلمانی رئیس جمهور از نگاه مثبت مجلس به سرپرستان ۳ وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید انصاری در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم تاثیر سفر رییس‌جمهور به نیویورک بر فضای اقتصادی نیز تاثیرگذار بوده باشد.

وی افزود: از جمله اقبال بعضی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران و لغو بعضی تحریم‌های خودخواسته نشان دهنده بهبود فضای اقتصادی کشور است.

انصاری تاکید کرد: دولت معتقد است فضای امید و اعتماد در بازار کار کشور شکل گرفته است، البته اقدامات دولت و مجلس و توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری و تولید منجر به بهبود سریعتر فضای کسب و کار می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش از بهبود وضعیت سرپرستان سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی سخن گفت و افزود: وضعیت هر سه سرپرست از آغاز معرفی تاکنون در مجلس بهبود پیدا کرده است و هم‌اکنون نگاه خوبی به آنها وجود دارد.

وی افزود: مکاتبات و گفت‌وگوهای هر سه سرپرست با نمایندگان و فعالیت‌های معاونان هر سه وزارتخانه در مثبت شدن فضای مجلس برای رای اعتماد به سه سرپرست تاثیرگذار بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد: شبهات باقیمانده نمایندگان در خصوص سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از طریق تداوم جلسات فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و نمایندگان با توفیقی، فانی و امیری صالحی تداوم یابد.

انصاری افزود: معنای اینکه وقتی دولت کسی را سرپرست یک وزارتخانه منصوب می‌کند این است که نزدیک‌ترین فرد، سرپرست است.

وی معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس را موکول به پایان تعطیلات هفته آینده مجلس کرد و افزود: ابهامات و سوالاتی نمایندگان به ویژه با دکتر توفیقی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس مطرح شده و این ابهامات کاهش یافته است و البته با تداوم این جلسات مابقی ابهامات و شبهه‌ها نیز برطرف خواهد شد البته ما نیز در این جهت تلاش می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر عزم جدی دولت برای تعامل سازنده با قوه مقننه تاکید کرد و افزود: برای تحقق این مساله نشست‌های دوره‌ای مجلس و دولت به احتمال بسیار به صورت فصلی یا هر سه ماه یک بار انجام خواهد شد.

انصاری در پاسخ به سوالی که در خصوص سوال بعضی نمایندگان از وزیر کشور و قصد بعضی دیگر از نمایندگان برای استیضاح وزیر نیرو پرسید، پاسخ داد: اینها سخنانی است که گفته می‌شود و چندان قابل صحبت نیست.

وی تاکید کرد: تلاش داریم نشست‌های مشترک مجلس و دولت تداوم یابد البته نشست بعدی مجلس و دولت به احتمال قوی تا قبل از ارائه لایحه بودجه به مجلس برگزار خواهد شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.