انصراف مشتریان از خودروهای ثبت‌نامی

۲۳فروردین۱۳،

انصراف مشتریان از خودروهای ثبت‌نامی

این روزها که بازار خودرو کشور در رکود فرو رفته و خرید و فروش در آن رونقی ندارد، مشتریان یک به یک در حال انصراف از خودروهای ثبت‌نامی خود می باشند.

 

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، به نقل از بعضی نمایندگی‌های فروش خودروسازان، روزانه حدود هزار نفر از مشتریانی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، انصراف می‌دهند و این روند از اواخر سال قبل آغاز شده است. 

آنها می‌گویند، انصراف از خودروهای ثبت‌نامی، از همان اولین روز بعد از تعطیلات ادامه پیدا کرده و حالا سه خودروساز بزرگ کشور حدودا روزی ۱۰۰۰ انصرافی دارند.
این اتفاق کم سابقه در شرایطی رخ داده که مشتریان در انتظار اعلام قیمت تازه خودروهای داخلی می باشند، قیمت‌هایی که قرار است شورای رقابت تا یک هفته دیگر آنها را اعلام کند. بنابر اعلام این شورا، ۳۱ فروردین قیمت‌های تازه اعلام می‌شوند، قیمت‌هایی که قرار است از نرخ‌های فعلی کمتر باشند. این وعده شورای رقابت که به پیش از عید برمی‌گردد، سبب شده مشتریان دست از خرید و فروش خودرو بکشند، زیرا گمان می‌کنند قیمت‌ها قرار است در حد چشمگیری پایین بیاید. رکود حاصله از وعده شورای رقابت، افت قیمت‌ها را در بازار به همراه داشته است، به نحوی که در حال حاضر قیمت بعضی خودروها به زیر نرخ کارخانه رسیده است. از همین روست که مشتریان در حال انصراف از خودروهای ثبت‌نامی می باشند، زیرا از یک سو گمان می‌برند قیمت رسمی خودروها در آخر فروردین کاهشی قابل توجه را تجربه می‌کند و از طرف دیگر عقل اقتصادی آنها حکم می‌کند وقتی خودرو ثبت‌نامی شان قیمت پایین‌تری در بازار دارد، انصراف داده و آن را از بازار بخرند.
این البته در حالی است که خودروسازان عنوان کرده‌اند توان کاهش قیمت را ندارند و محصولات شان ارزان نخواهد شد، حتی اگر شورای رقابت فرمان ارزانی را صادر کند. 

شنبه ۲۴ فروردین   ۱:۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.