انضباط ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی مرهون آموزش اصولی علم و هنر رانندگی

انضباط ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی مرهون آموزش اصولی علم و هنر رانندگی

عصرخودرو : سرتیپ پاسدار بهمن امیری مقدم در مراسم افتتاحیه اولین آموزشگاه موتورسیکلت ، آموزش تخصصی علم و هنر رانندگی به موتورسیکلت سواران را در توسعه انضباط ترافیکی موثر دانست

به نقل از پایگاه خبری پلیس،  فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین آموزشگاه موتور سیکلت در مشهد ضمن اشاره به اصالت آموزش به عنوان مهمترین راهکار مهارت در رانندگی افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۸ هزار گواهینامه موتورسیکلت در استان خراسان رضوی صادر شده است .
سرتیپ پاسدار امیری مقدم  افزود: این آمار نشان دهنده  اقبال عمومی در استفاده از موتور سیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه است.
اما متاسفانه بیشترین آمار تلفات فوتی و جرحی در تصادفات نیز به موتور سیکلت هااختصاص دارد که تحلیل آماری تلفات، ضرورت آموزش را بیش از پیش مشخص می کند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در گذشته آموزش های اصولی به داوطلبان گواهینامه موتور سیکلت ارائه نمی شد که با راه انداری مراکز آموزش رانندگی موتور سیکلت و الزام طی کردن دوره آموزشی تئوری و عملی رانندگی برای دریافت گواهینامه  شاهد کاهش تلفات موتور سواران و توسعه انضباط ترافیکی خواهیم بود.
سرتیپ پاسدار امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: هم اکنون سه آموزشگاه موتور سیکلت در مشهد آماده خدمت به شهروندان هستند که  این تعداد در مشهد به ۶ آموزشگاه افزایش و در شهرستان ها نیز شاهد افتتاح مراکز آموزش رانندگی موتور سیکلت خواهیم بود.
وی افزود: برای اولین بار در کشور تمام مراکز آموزش رانندگی در مشهد مجهز به دوربین های مدار بسته شده اند تا امکان نظارت از راه دور در هر لحظه برای مسئولان ذی ربط فراهم باشد./

جمعه ۱۳ مرداد   ۱۲:۵۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.